OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av att sälja och leverera komplexa transportlösningar? Vill du ha en varierad arbetsvardag med ansvar för att driva både logistikprojekt och affärsutveckling? Vill du vara med på en tillväxtresa och stimuleras av att bygga långsiktiga relationer? Då kan tjänsten som Project Logistics Specialist vara rollen för dig!
Om TransProCon
TransProCon är en marknadsledande aktör inom segmenten komplexa projektlaster och försvarslogistik med möjlighet att frakta gods över hela världen.
Inom segmentet för projektlaster består kunderna av nationella och internationella industrikoncerner som ställer höga krav på integrerade transportlösningar för sjö, land och luft. Många av kunderna förlitar sig på att TransProCon tar helhetsansvar och hanterar hela transportupplägget av gods och utrustning samt är på plats fysiskt vid lastning och lossning i de fall det behövs.
Huvuddelen av transporterna inom segmentet försvarslogistik består av gods och utrustning för övningar och fredsbevarande uppdrag, vilka transporteras på fartyg som ägs eller chartras antingen av TransProCon eller inom SOL-koncernen. TransProCon är marknadsledande inom detta segment och kunderna består främst av europeiska och nordamerikanska försvarsdepartement samt FN.
TransProCon är ett dotterbolag till Svenska Orient Linien (SOL) som är ett privatägt rederi- och logistikbolag med lång tradition som bygger på en kultur kring entreprenörskap, tillförlitlighet och medarbetarengagemang. Utöver TransProCon så innefattar verksamheterna inom SOL tramp- och linjesjöfart med LoLo-fartyg (Lift on, Lift off) mellan Skandinavien och Baltikum och Östra Medelhavet.
SOL är även majoritetsägare i logistikföretaget Scandinavian Logistics Partners AB specialiserat inom internationella transporter på järnväg, sjö, bil och flyg. Tillsammans med Walleniusrederierna äger SOL därutöver även rederiet WALLENIUS SOL, som driver en linjeservice från Bottniska viken till och från kontinenten och UK.
www.swedishorientline.se
Om tjänsten som Project Logistics Specialist inom projektlaster
I rollen Project Logistics Specialist som kommer du att bli en del av ett mindre team bestående av funktioner inom Sales Operations och Chartering Operations. Tillsammans arbetar ni för att leverera skräddarsydda logistiktjänster för komplexa projekt av hög kvalitet, nationellt så väl som globalt. Du kommer ansvara för att utveckla organisationens befintliga samarbeten samt prospektera, bearbeta och bygga nya kundrelationer med fokus på industri och projektleveranser. Vidare kommer du att ha operativt ägandeskap för transportlösningarna i samverkan med externa partners så som agenter och rederier för att säkerställa och följa upp leveransen. Du planerar transporterna från början till slut, tar action på avvikelser, driver kunduppföljningar och bidrar med idéer för effektivare arbetssätt.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Försäljning av transportlösningar, utveckling av befintliga kunder så väl som prospektering och bearbetning av nya med fokus på industri och projektleveranser.
Operativt säkra komplexa transportlösningarna i samverkan med externa partners så som agenter och rederier.
Bidra till processutveckling för att säkerställa kvalitet och effektivitet.
Om dig
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom logistik, transport, spedition, ekonomi och/eller som sjökapten alternativt som har arbetslivserfarenhet som kan bedömas likvärdig. För att lyckas i tjänsten behöver du ha minst fem års erfarenhet av försäljning av logistiktjänster, med fördel mot industrikunder. Vi ser också värde i att du har arbetat operativt med logistik och motiveras av kombinationen i rollen. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift samt besitter god systemvana. B-körkort är ett krav.
Vidare söker vi dig som är resultatinriktad, kommunikativ och strukturerad. Du uppskattar självledarskap och att arbeta med frihet under ansvar med ett målorienterat förhållningssätt. Du är en fena på att bygga nätverk och stimuleras av att göra goda affärer. Långsiktiga samarbeten är något du värderar högt så väl som lagarbete och kompetensdelning. Vi ser även att du är lösningsorienterad och flexibel då arbetsvardagen kan variera och vända med kort framförhållning.
Viktigt för tjänsten är: Eftergymnasial utbildning inom logistik, ekonomi, transport, spedition och/eller som sjökapten alternativt arbetslivserfarenhet som kan bedömas likvärdig.
Minst fem års erfarenhet av försäljning av logistiktjänster.
Svenska och engelska flytande i tal och skrift.
God systemvana och B-körkort.
Att du är resultatinriktad, kommunikativ och strukturerad.
Meriterande för tjänsten är: Operativ arbetslivserfarenhet inom logistik som speditör, logistikkoordinator eller liknande.
Nätverk inom industrin.
TransProCons erbjudande
Hos TransProCon blir du en nyckelfunktion i organisationen där du får vara med på en spännande tillväxtresa hos ett bolag som är övertygade om att det är medarbetarna som gör skillnaden och som strävar efter att vara en arbetsplats som man trivs och utvecklas på. Vi erbjuder goda förmåner med bland annat friskvårdsbidrag, flexibilitet och gym på kontoret. Du kommer att sitta i fina lokaler vid Klippan med möjlighet att arbeta två dagar i veckan hemifrån.
Övrigt
Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid, 100%.
Placering: Klippan, Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse
Låter tjänsten som Project Logistics Specialist intressant? Varmt välkommen med din ansökan.