OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Tre tror att livet blir roligare om vi upplever det tillsammans med andra. Därför arbetar vi varje dag för att göra det enklare för våra 2 miljoner kunder att dela sina upplevelser, åsikter och känslor med andra. Vi är övertygade om att det är kulturen på Tre som är huvudingrediensen för vår framgång. Tack vare detta har vi utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser. 2018 bytte vi lokaler till ett helt nybyggt hus bredvid Globen i södra Stockholm där alla vi på Tre ges bättre möjligheter att mötas, samverka och interagera. Varmt välkommen till Tre.
Med anledning av Covid-19 kommer våra rekryteringsprocesser vara helt digitala i syfte att minska smittspridning. Till exempel kommer eventuella intervjuer ske via telefon eller skype/teams. Vi ber också om överseende att processerna för närvarande kan ta längre tid än vanligt. Så länge kan du kika in på instagramkontot @livetpå3
Söker du efter nästa utmaning inom CRM och MA? Perfekt - Här får du i tjänsten som Project Manager chansen att vara en del av ett passionerat bolag där vi är här för att utmana branschen tillsammans!
Tres Customer Growth & Loyalty-avdelning har en tydligt uttalad ambition att bli nummer ett bland svenska operatörer när det gäller riktad digital kommunikation och kundupplevelse. Vi har nyligen inlett en resa mot att bli ännu mer kunddrivna och även automatiserade. Vi söker därför dig som vill vara med som en nyckelspelare och driva denna utveckling tillsammans med oss.
I rollen som Project Manager (inom CRM & MA) kommer du att ha helhetsansvaret för kundresor och aktiviteter, inklusive sätta strategier och presentera resultat. Detta innebär att se till att våra kundresor är insiktsdrivna, har tydliga mål och kan mätas samt har relevant och konsekvent innehåll. Du ansvarar för att säkra en relevant kanalmix samt att A/B-testning görs för kontinuerlig optimering och förbättrade resultat. Du jobbar primärt med kommunikationskanaler så som email, sms och Mitt3 och förväntas driva konvertering främst online och i vår Telesales-kanal.
I rollen kommer du arbeta nära och tillsammans med MA-Specialister inom data, urval och innehåll samt analytiker. Ni kommer arbeta i vårt nyimplementerade Marketing Automation-verktyg Salesforce Marketing Cloud där färdiga eller pågående aktiviteter presenteras löpande för teammedlemmar och andra nyckelpersoner.
Vidare så förväntas du ta ägandeskap i att leda och det operativa arbetet i en eller flera faser kundens livscykel. Till hjälp har du ett korsfunktionellt team på ca 5 personer, där majoriteten av resurserna ingår i i Customer Growth & Loyalty. Du kommer vara ansvarig för framdriften av aktiviteter i teamet och måluppfyllelse samt att effektivisera arbetssätt och processer utifrån agila metoder. Du deltar i och/eller driver också projekt som möjliggör utveckling av teamets arbete.
Vem är det vi söker då?
För att lyckas och trivas i rollen som Project Manager så tror vi att du brinner du för att projektleda framtagandet av kundresor med automatiserad och riktad marknadsföring som baseras på kundernas beteende och presumtiva behov, med kundnöjdhet i fokus. Genom din fenomenala kommunikationsförmåga är du van vid att hålla presentationer där du med enkelthet förmedlar komplexa situationer och analyser.
Vidare ser vi att du har ett stort intresse för datadriven kommunikation samt kundupplevelse och brinner för att kombinera detta med att nå företagetsövergripande mål. Du gillar att ta helhetsansvar och leda arbetet i en grupp med olika kompetenser, något som givetvis kommer till nytta i och med att du kommer leda det operativa arbetet i korsfunktionella team.
Som komplemt till ovan har du även
• Relevant utbildning inom marknadsföring eller liknande (till exempel Marketing Automation)
• Projektledarerfarenhet av kommunikationsprojekt mot konsumenter (B2C)
• Meriterande, men inget krav, är erfarenhet av ett Marketing Automation-verktyg till exempel Salesforce Marketing Cloud eller Adobe Campaign
• Meriterande är också om du har erfarenhet av att jobba både agilt och korsfunktionellt
Vi erbjuder en organisation som andas framåtanda, gemenskap, öppenhet och engagemang. Vi sitter i helt nya och toppmoderna lokaler precis intill Globen, byggda för medarbetarna på Tre. Vi är stolta över vår mycket starka företagskultur där du dagligen möter glädje och drivna medarbetare och i flera år i rad har vi vunnit topplacering i Great Place to Work.
Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi tar enbart emot ansökningar via denna annons. Urval och intervjuer kommer att pågå löpande och sista ansökningsdag är den 24 maj. För mer information om tjänsten kontakta ansvarig chef Fredrik Regnér på fredrik.regner@tre.se.
Varmt välkommen till söder om söder. Varmt välkommen till Tre!
#LI-PRIORITY