Project Manager - Logistics, WMS and Digitalization

Project Manager - Logistics, WMS and Digitalization

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Är du logistikintresserad och har erfarenhet av projektledning av logistikimplementationer samt god kännedom om WMS och systemrelaterade frågor? Är du vår nästa nyckelperson som brinner för att jobba med verksamhetskritiska projekt, systemfrågor och digitalisering? Har du förmågan att jobba strukturerat med stort eget ansvar och en vilja att jobba nära verksamheten? Då har vi en perfekt roll för dig!


Logent är ett starkt växande företag som är marknadsledande inom kontraktslogistik i Norden. Nu söker vi en projektledare med fokus på logistikimplementationer och verksamhetsutveckling som trivs att jobba med systemrelaterade frågeställningar. Du brinner för att driva projekt, skapa struktur och leverera i tid. Förutom ett fokus på systemrelaterade frågor vid logistikimplementationer kommer du även att projektleda andra verksamhetskritiska projekt kopplat till både logistik och digitalisering. Du tillhör Logents centrala organisation och du rapporterar till COO.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Projektledning med fokus på logistikimplementationer och verksamhetsutveckling
• Koordinera och projektleda digitaliseringsinitiativ för våra siter (t ex ökad digital visualisering, minskad administration, optimering av arbete etc.)
• Projektleda implementering av Warehouse Management System (WMS) på nya anläggningar
• Koordinera WMS-projekt mellan WMS-leverantör och superuser på site (inkl. design av WMS utifrån processer, uppsättning, testning, driftsättning och stabilitetskontroll)
• Anpassa funktionalitet tillsammans med den operativa verksamheten och Logents centrala solution design team
• Säkerställa kostnadskontroll och budget under implementering av ny systemfunktionalitet
• Utvärdering av nya krav samt kontinuerligt driva förbättringar i systemstödet tillsammans med Solution Design och IT
• Dialog med personer i ledande befattning både hos kund och leverantörer
• Initiativ för verksamhetsförbättrande funktionalitet inom Logents Warehouse Management System (WMS), inklusive processtöd, mobilitetslösningar (t.ex. scanners, truckdatorer, pick-by-voice & automationslösningar) rapportering, EDI-gränssnitt, debiteringsunderlag och kundportal
• Koordinera behov av underhåll och dokumentation av system för våra verksamheter
• Koordinera och driva internutbildningar inom systemfunktionalitet
• Operativt samarbeta och koordinera tillsammans med hosting-leverantör samt leverantörer för EDI-plattformar
Tjänsten är placerad i Stockholm eller Göteborg och du kommer ha några dagars resor per månad.

Din profil
Vi söker dig som har en relevant utbildning (exempelvis ingenjör, systemvetare eller civilekonom) och tidigare arbetslivserfarenhet inom projektledning och logistik samt eventuellt jobbat några år som konsult. Du har sannolikt drivit projekt och förändringsarbete, gärna inom logistik, och du har kunskap om IT-lösningar generellt och WMS-lösningar specifikt. Vi ser gärna att du har kunskap i att implementera och testa WMS. Du talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat då det kommer behövas i både muntlig och skriftlig kommunikation.

För att lyckas väl i den här rollen ser vi att du är en driven, kommunikativ, strukturerad och problemlösande lagspelare som vill skapa värde för verksamheten. Du trivs med att samarbeta med andra och befinner dig gärna i gränslandet mellan teknik och verksamhet, samt mellan kund och interna kollegor. Du tar gärna egna initiativ, räds inte förändringar och har lätt för att tänka nytt och prioritera om när så behövs.

Om Logent
Logent är marknadsledande inom kontraktslogistik i Norden med en unik metod och brett tjänsteutbud inom logistik. Vi är en oberoende logistikpartner med möjlighet att erbjuda verkliga helhetslösningar för hela logistikkedjan, där vår styrka är hanteringen och effektiviseringen av de processer som logistikintensiva företag behöver och använder sig av. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Warehousing, Production Logistics, Ports & Terminals, Transport Management, Customs samt Staffing & Recruitment. Vi har i dagsläget verksamhet i Sverige, Norge och Danmark och sysselsätter totalt 3000 personer med omsättning på 2 miljarder. Läs mer på www.logent.se

Intresserad av tjänsten?
Hos oss får du en spännande roll där du får arbeta med verksamhetskritiska projekt i ett växande bolag med stor bredd och kunskap inom logistik. Vi behöver din ansökan med CV samt personligt brev där du beskriver varför just du är rätt person för tjänsten. Urvals- och intervjuarbete kommer att ske löpande, vi ser därför gärna din ansökan snarast möjligt.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta Rekryteringschef Marie-Louise Bååth, tel 070-722 77 59 eller marie-louise.baath@logent.se alternativt rekryterande chef Joel Engström, COO & Business Area President Logistics Operations, på tel 073-4363629, joel.engstrom@logent.se

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie-Louise Bååth
070-7227759
Fredrik Strömberg

Marie-Louise Bååth
070-722 77 59

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AO Bemanning
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 mars 2022
  • Ansök senast: 8 maj 2022

Besöksadress

HAMMARBY KAJ 14
None

Postadress

HAMMARBY KAJ 14
Stockholm, 12030

Liknande jobb


1 oktober 2024

19 november 2024

Supply Chain Planner till Amiga

Supply Chain Planner till Amiga

19 november 2024