Project Manager / Strategy Analyst till PwC

Arbetsbeskrivning

Om kunden / About the Client

PwC är Sveriges största och ledande företag när det gäller revision, redovisning och rådgivning. De är även en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare delvis för att deras 60 000 klienter ger dig möjlighet att arbeta med både små och stora uppdrag inom alla sektorer. Idag finns PwC på 100 orter runt om i Sverige och har cirka 3600 medarbetare. PwC Sverige är också en del av PwC´s globala nätverk och finns i 157 länder

Arbetsbeskrivning / Work Description

Just nu söker PwC en Project Manager/Strategy Analyst

Som Project Manager/Strategy Analyst arbetar du för affärsområdet Business Services på PwC. Du kommer att arbeta både operativt och strategiskt i interna projekt samt vara en länk mellan internationella samarbeten med andra kontor utanför Sverige. Du rapporterar till Head of Strategy and International Engagement inom affärsområdet och kommer att arbeta nära ledningen.


Din profil / Your profile

För att lyckas i rollen behöver du vara resultatinriktad och ha förmågan att ta ägandeskap av uppgifter samt driva dem självständigt. Du behöver också ha hög arbetsmoral där mer kvalificerade arbetsuppgifter kan blandas med enklare uppgifter av administrativ karaktär. Vidare behöver du ha en analytisk förmåga och vara angelägen om att lära dig nya saker. Har du konsultbakgrund eller branscherfarenhet inom exempel management, redovisning, revision, är det en fördel.

Vi söker dig som har 2-3 års arbetslivserfarenhet efter din examen och som nu vill satsa och utvecklas i snabb takt. Vi vill satsa på dig!

Du har lägst en magisterexamen inom naturvetenskap/teknik, management, business eller finans. Eftersom en stor del av arbetet sker på engelska är det klart meriterande om du har studerat utomlands eller har tidigare erfarenhet av att ha arbetat i internationella projekt. Du behärskar engelska och svenska flytande i tal och skrift.

Övrigt / Other

Låter det intressant? Intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till rekryteringskonsult marlene.blomquist@inhouse.se

Om Inhouse / About Inhouse

INHOUSE skapar effektiva resurslösningar när det gäller personella resurser, genom att vi utifrån våra uppdragsgivares mål, strategier och övriga affärsmässiga förutsättningar, identifierar och tillsätter den kompetens eller andra åtgärder som krävs för att nå önskat resultat. Andra viktiga delar är vårt kvalitetssystem som säkerställer hög kvalitet och maximal uppdragseffektivitet samt vår strävan efter kreativitet, engagemang och lyhördhet i varje specifik situation i våra uppdrag.

Tekniskt problem med din ansökan?

För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror. Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) ”/ ” ” \”. Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare. Vid ett <b>Tekniskt Problem</b> med din ansökan kontakta Inhouse på 08-52 22 33 10 eller <a href="mailto:info@inhouse.se">info@inhouse.se</a>

Kontaktpersoner på detta företaget

Thomas Nyström
0704339722
Elin Siggelin

Maria Bergholtz

Anders Stenbeck

Ellinor Danielsson

Katharina Hjorth

Ellinor Danielsson
0704315018
Elin Siggelin

Katharina Andersson

Katharina Andersson
0704315013

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inhouse AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 21 september 2016

Besöksadress

Grev Turegatan 30, Stockholm
None

Postadress

Grev Turegatan 30
Stockholm, 11438

Liknande jobb


25 november 2024

Förändringsledare

Förändringsledare

25 november 2024

9 november 2024