Project manager Supply Chain till flygbolag

Project manager Supply Chain till flygbolag

Arbetsbeskrivning

Vi letar efter dig med minst fem års arbetslivserfarenhet av komplexa leveranskedjelösningar, som ska gin i rollen som Produktchef till vår kunds Supply Chain team. Uppdraget startar omgående, välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Vi söker för kunds räkning en produktchef för Onboard Supply Chain där du ansvarar för vår kunds kundupplevelse ombord samt stödsystem för backoffice, operationskontroll, onboard supply chain och flygplansinteriör. Här får du möjligheten att arbeta med alla produkter ombord och alla tillhörande logistik och processer.

Du har en central roll i Onboard-teamet och när ett beslut har fattats om att lägga till eller ändra en produkt, har du det övergripande ansvaret för att säkra leveranskedjan till cateringstationerna. Du arbetar i en ständigt föränderlig miljö med starkt fokus på kostnadsoptimering och hållbarhet, och du är central för den operativa och kommersiella framgången för Onboard.
Du är placerad på vår kunds huvudkontor i Frösundavik, och rapporterar till chefen för Onboard Products och Operational Excellence.
Tjänsteresor förekommer!

Du erbjuds en spännande och utvecklande roll i en dynamisk branch!

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Leda och hantera 4PL- och 3PL-leverantörer
* Kontinuerligt optimera hela Onboard-leveranskedjan tillsammans med leverantörer
* Säkerställa korrekta prognoser och leda arbetet med leverantörer
* Säkerställa kommunikation kring produkter och produktbeslut
* Hålla avfallet på en minimal nivå
* Delta i förhandlingar med leverantörer


VI SÖKER DIG SOM
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift
- Har en avslutad gymnasieutbildning
- Har flera års arbetslivserfarenhet av liknande roll och arbetsuppgifter
- Har mycket god system- och datavana, specifikt Excel

Det är meriterande om du har
- En kandidatexamen eller mer, som bedöms relevant för tjänsten
- Tidigare erfarenhet av ledarroller

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Ordningsam
- Ansvarstagande
- Socialt självsäker
- Intellektuellt nyfiken

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Information om bolag delges i telefonavstämning

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 augusti 2024
  • Ansök senast: 30 september 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


21 augusti 2024

Habia - Logistikchef

Habia - Logistikchef

12 augusti 2024

Customer Service Manager

12 augusti 2024