Project Manager till Bravida Luleå

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av att leda komplexa projekt? Är du en tydlig kommunikatör? Då är du kanske den vi letar efter! Som Project Manager hos oss får du ett varierat, utmanande och strategiskt arbete med bl a projekt inom datacenter branschen. Du kommer att vara en nyckelperson som leder teamet mot ett gemensamt mål och där du självklart har det övergripande vad gäller det tekniska och ekonomiska ansvaret. Som Project Manager driver och medverkar du i arbetet så att produkt / delsystem möter kundernas krav.

Bravida är ett stort och väletablerat företag som erbjuder dig stabilitet och trygghet, samtidigt som vi är snabbfotade och flexibla i att anamma nya tekniker, tankesätt och idéer.

Du kommer att ingå i ett team som är riktigt vassa inom sitt specialistområde med stöttande kultur som sätter välmående och säkerheten högst. En bra teamkänsla och att ha roligt på jobbet är en självklarhet!


Information om tjänsten
Tjänsten som Project Manager är en direktrekrytering där du blir anställd av oss på Bravida. I denna rekrytering samarbetar vi med Ghost Competence och alla eventuella frågor kring tjänsten hänvisar vi till Ghost Competence.

Information om kundföretaget
Bravida är en stor arbetsgivare, faktiskt störst inom vår bransch i Norden. Det gör att vi kan erbjuda mycket till dig som medarbetare! Och på Luleåkontoret är vi ett tight gäng som hela tiden vill framåt och känslan ska vara att man kan påverka mycket trots en stor organisation, vi vill verka som ett ”företag” i företaget. Vi gemensamt i Luleå brinner lite extra för ny teknik inom it för att förenkla vårt arbetssätt. Ett team med kompetenta medarbetare där alla aktivt lyssnar, delar erfarenheter och har kul tillsammans. Läs gärna mer på www.bravida.se

Vi skapar stora resultat, tillsammans. Vi kan ta oss an spännande och tekniskt krävande uppdrag som få andra företag klarar.

Här är du en i gänget. Vi arbetar i team och tar hand om våra medarbetare, bland annat erbjuder vi ett antal förmåner, så som friskvårdsbidrag och förmånliga försäkringar.

När du växer, växer vi. Din utveckling är viktig för oss: därför ger vi dig tillgång till vår egen utbildningsenhet.

Bravida är en ledande totalleverantör av installations- och servicetjänster i Norden, med fler än 11 000 medarbetare. Bravida levererar såväl specialisttjänster som helhetslösningar inom el, vs, ventilation, säkerhet, kyla, sprinkler, teknisk fastighetsdrift och kraft. Bravida finns representerade på drygt 150 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland.



Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ha det övergripande ansvaret vad gäller den långsiktiga planeringen av projekten. Du är den som driver dialogen med kund och andra projektdeltagare, för att se till att projekten levererar i tid och med kvalitet.
Vilket innebär att du kommer ha den sammanhållande rollen vad gäller:
• Tidsplaner och kalkylering
• Hantera/upphandla underentreprenörer och materialinköp
• Budget, hantering av ändringsorder
• Följa upp resursplanering
• Leda och planera workshops med hänsyn till kunskap och samarbete mellan kund och leverantör
• Göra riskanalyser
• Utföra prognoser samt säkerställa att arbetsmiljö¨- och säkerhetsregler upprätthålls och efterlevs.
• Delta i förstudier, vilket innebär att undersöka statusen på° anläggningen.

I samråd och koordinering med Project Foreman som kommer att ha den dagliga kontakten och arbetsledningen i projekten kommer ni och övriga resurser inom teamet att tillsammans nå era mål.


Vi söker dig som
har en god erfarenhet av att arbeta som projektledare eller installationssamordnare. Vi tror att du har en akademisk utbildning och gärna med inriktning på elteknik eller motsvarande. Mycket av kommunikationen och dokumentationen sker på engelska och vi ser därmed att du har goda kunskaper av både svenska och engelska i tal och skrift.

Som person är du både analytisk och pragmatisk, du har ett driv, är självgående och du ser lösningar och har lätt för att föra dialoger både internt och externt.

I alla våra rekryteringar lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper i urvalet och vi vet att du kommer trivas hos oss om du är en prestigelös person med fokus på långsiktighet och kvalitet.

Vill du vara med på en häftig resa tillsammans med oss är detta som något du vill fylla dina dagar med? Skicka då in din ansökan!


Fakta
START: Enligt överenskommelse

OMFATTNING: Heltid

ANSTÄLLNINGSFORM: Tillsvidare

ORT: Luleå

SISTA ANSÖKNINGSDAG: 2021-03-07

KONTAKT: Maria Lundgren 070-665 43 23

Sök tjänsten genom att trycka på ”sök jobbet”. Skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev så har du större möjlighet att bli kontaktad av en av våra rekryterare. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Maria Lundgren, Ghost Competence 070-665 43 23, maria@ghostcompetence.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Joakim Nimarker
070-6698572
Joakim Nimarker
070-6698572
Tobias Nilsson
070-6698550
Joakim Nimarker

Marlene Lundberg

Marlene Lundberg
0706698524
Jonas Lindgren

Marlene Lundberg

Jonas Lindgren

Marlene Lundberg
070-669 85 24

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ghost Competence AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 mars 2021
  • Ansök senast: 7 mars 2021

Besöksadress

Hallvägen 1, Skellefteå
None

Postadress

Hallvägen 1
Skellefteå, 90353

Liknande jobb


23 december 2024

20 december 2024

12 november 2024