OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
mySafety - försäkringar för en digital värld.
mySafety Försäkringar har i över 20 år utmanat försäkringsbranschen med innovativa lösningar för såväl nya som gamla problem och brott. Vi är ledande inom bedrägeri- och ID-skyddsförsäkringar samt andra trygghetstjänster som förenklar i vardagen. Genom partners och våra egna kanaler erbjuder vi försäkringar till privatpersoner och företag i Norden. mySafety finns till för dig alla dagar, dygnet runt.
mySafety Försäkringar är en del av mySafety Group. För mer information, vänligen besök (http://www.mysafety.se/) www.mysafety.se (http://www.mysafety.se).
Om tjänsten
Är du en strukturerad och relationsskapande person med god kommunikativ förmåga? Har du dessutom ett par års erfarenhet av projektledning av verksamhetsnära projekt och stort intresse för digitalisering? Då kan det vara dig vi söker till rollen som Project Manager.
I rollen som Project Manager på mySafety kommer du självständigt att planera, leda och säkerställa framdrift och leverans i olika typer av utvecklings- och implementeringsprojekt. Projektteamen är tvärfunktionella och du kommer även ha ett nära samarbete med våra lednings- och styrgrupper. Exempel på projekt som är aktuella är utrullningen av Dynamics på den finska marknaden samt integrera ett dotterbolag med en extern finansiell servicepartner.
I rollen ansvarar du för framtagande av projekt- och aktivitetsplaner, resursplanering och slutrapportering. En viktig uppgift i rollen är även att arbeta för att skapa engagemang bland projektmedlemmarna under projektets gång. I dag har mySafety verksamhet i Sverige, Finland och Norge med ambition att växa ytterligare.
Placering för rollen är på vårt huvudkontor på Gärdet i Stockholm och du rapporterar till Head of PPMO. Process & Project Management Office är en enhet på mySafetys IT-avdelning. Tjänsten är ett föräldravikariat under perioden 9 augusti 2021 fram till 8 april 2022. Det finns flexibilitet i både start och slutdatum och vi är öppna för att ta in rätt kandidat på ett vikariat eller på ett konsultuppdrag.
Vem söker vi?
För att lyckas i rollen ser vi att du har flera års erfarenhet av att leda verksamhetsnära och digitala projekt, vilket givit dig en god verksamhetsförståelse och vana att kommunicera med såväl interna beställare som externa intressenter. Du har en god kommunikativ förmåga vilket visar sig då du på ett pedagogiskt och entusiasmerande sätt sprider din kunskap kring projektledning inom organisationen. Du har även ett stort intresse för den pågående digitaliseringen.
Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning och någon form av utbildning inom projektledning samt goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Har du tidigare erfarenhet av implementeringsprojekt och förändringsledning är det meriterande.
För oss på mySafety är det viktigt att ha roligt på arbetet och vi söker därför en glädjespridare som passar in i vår härliga arbetsmiljö.
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med högt tempo där du utvecklas både som person och i din profession, och där du får möjlighet att vara med och bidra till mySafetys framgång. Inom mySafety tror vi att medarbetare som mår bra också presterar bra och vi har en kultur som präglas av energi och engagemang, där vi tillsammans skapar framgång.
Vi har kollektivavtal och vi satsar på olika typer av personalförmåner och gemensamma aktiviteter, så som friskvårdsaktiviteter och inspirerande föreläsningar.
Är det dig vi söker?
Välkommen in med din ansökan via vår hemsida. Sista ansökningsdag är 28 april. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Pia Elfdahl, Head of PPMO mobil 070 345 69 28 eller mail pia.elfdahl@mysafety.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Ida Sanfridsson
Daniel Hägg
Sofia Lundqvist
Jesper Thyberg
Jesper Thyberg
Sofia Lundqvist
Malene Difebbraro
Daniel Hägg
Susanna Pettersson
Sophia Nilsson
08-505 530 00