OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo att ta dig an nästa utmaning som Projektupphandlingsledare? Brinner du även för att skapa goda kundrelationer och gillar att arbeta i breda roller? Här erbjuds du en stimulerande tjänst med stort ansvar i en framåtlutad organisation med internationell kontext.
OM TJÄNSTEN
Tjänsten som Project Procurement Manager innebär att leda och koordinera upphandlingsaktiviteter för att säkerställa att projektets kvalitets-, kostnads- och leveransmål (QCD) uppfylls. Du kommer att definiera och implementera upphandlingsstrategier, samarbeta med upphandlingsplattformens direktör, och övervaka projektets och leverantörernas framsteg. Rollen innebär också att leda köpare, organisera upphandlingsmöten och säkerställa att projektspecifika villkor efterlevs. Erfarenhet av upphandlingshantering, stark förståelse för QCD-principer och förmåga att samarbeta med juridiska avdelningar är viktiga för att lyckas i rollen.
Du erbjuds
- Möjligheten att komma in i ett härligt och framgångsrikt företag där en spännande resa med stora möjligheter till personlig utveckling står i fokus
- En engagerad konsultchef som kommer stötta och coacha dig i din fortsatta karriär som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Säkerställa att upphandlingen bidrar korrekt till projektets och delsystemens intressen. Definiera och implementera projektets upphandlingsstrategi, säkerställa att den överensstämmer med åtaganden om kvalitet, kostnad och leverans (QCD).
* Samarbeta med upphandlingsplattformens direktör för att utveckla en upphandlingsplan för projektet.
* Koordinera inköpsaktiviteter, leda köpare och organisera upphandlingsmöten.
* Bemästra materialets arbetsförpackning, inklusive kostnader, risker och ambitioner.
VI SÖKER DIG SOM
- Erfarenhet av upphandlingshantering och projektkoordinering.
- God förståelse för upphandlingsstrategier och QCD-principer.
- Förmåga att samarbeta med juridiska avdelningar och säkerställa efterlevnad av upphandlingspolicyer.
- Färdighet i rapportering och användning av projektledningsverktyg.
- Goda kunskaper i Svenska och Engelska i både tal och skrift.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Social
- Ansvarstagande
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231