Project Sales Coordinator till HUBER Hydropress

Arbetsbeskrivning

Hydropress HUBER AB, med filialer i Finland och Norge, är ett helägt dotterbolag till HUBER SE. På huvudkontoret som ligger i Berching (Tyskland) finns en toppmodern produktionsanläggning som tillverkar högkvalitativa produkter för den globala marknaden med hjälp av den senaste design- och tillverkningsteknologin. I Norden arbetar 45 personer inom försäljning, projektledning, installation, service, ekonomi och marknad. Som företagspartner till Svenskt Vatten samt aktiv medlem i Vattenindustrin är vi drivande kring framtidens vattenfrågor. Läs mer på www.hubersverige.se

Vårt syfte är; ”Det ska bli BRA för framtiden och vattnet, det ska vara BRA för våra kunder som köper vår kvalitetsutrustning, det ska vara BRA för oss som jobbar här och det ska vara BRA för våra ägare.”

ARBETSBESKRIVNING
I tjänsten som Projektkoordinator på Hydropress HUBER kommer du att agera som spindeln i nätet både internt som externt. Det är en bred och utmanande roll som innebär att paketera olika lösningar för projekt på den nordiska marknaden. I dina arbetsuppgifter ingår dimensionering, kalkylering, skapande av anbud och offerter, inlämning och uppföljning av anbud, både offentliga upphandlingar och vanliga offerter till Industri. Du är en drivande och stöttande funktion åt kunder och säljorganisation. Du har ett nära samarbete med säljare, processdesigningenjörer och projektavdelningen där ni tillsammans tar fram bästa möjliga lösning utifrån projektets omfattning. Du arbetar med offerering och orderläggning i olika system och bistår säljare och kunder på en daglig basis. En viktig del av din tjänst är att utveckla kundrelationerna och komma med förbättringsförslag.

KVALIFIKATIONER & EGENSKAPER
Vi tror att du har en teknisk högskoleexamen alternativt eftergymnasial utbildning, gärna med kopplingar mot teknik inom process/automation eller mekanik/kemi. Du har helst några års erfarenhet av en liknande befattning där du har fungerat som spindeln i nätet mellan försäljning, teknik och projekt, men har du annan relevant utbildning eller är nyexaminerad med rätt inställning är det också intressant. Har du erfarenhet från VA- eller processbranschen är det mycket meriterande. Vidare har du erfarenhet från arbete i CRM och ERP system, samt att arbeta och leda mindre kalkylprojekt. Vi ser gärna att du har förmåga att läsa komplicerade förfrågningsunderlag och förstå tekniska beskrivningar. Du behärskar flytande svenska i tal och skrift och är bekväm att kommunicera på engelska som är koncernspråket. Har du kunskaper i Norska, Tyska och/eller Finska är det meriterande men absolut inget krav.

PERSONLIGT
Du tycker om att arbeta i en kombinerad roll som innefattar både teknik och affär. Du tycker om att ha många kontaktytor där du får ta fram lösningar som passar våra kunders behov. Du är socialt begåvad och är duktig på att skapa och bibehålla relationer. Du är noggrann, arbetar strukturerat och förstår vikten av att möta deadlines. Du gillar att uttrycka dig i skrift och har ett säljande språk. Du har ett positivt och enkelt sätt och har förmågan att leverera, men är samtidigt ödmjuk och tycker om att arbeta i team.

ANSÖKAN/KONTAKT
I den här rekryteringen samarbetar vi med rekryteringsföretaget Your Talent. Ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information om tjänsten var vänlig kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761-709851, johan.sjoberg@yourtalent.se

Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Your Talent AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 augusti 2022
  • Ansök senast: 9 september 2022

Besöksadress

Södra Hamngatan 25
None

Postadress

Södra Hamngatan 25
Göteborg, 41114

Liknande jobb


21 november 2024

24 oktober 2024

11 oktober 2024

CMC Regulatory Affairs Associate

CMC Regulatory Affairs Associate

10 oktober 2024