Project Schedular / Dispatch Logistics Manager

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation:

Till en av våra kunder, en multinationell koncern med högteknologisk produkttillverkning söker vi nu en resultatorienterad och engagerad Project Schedular / Dispatch Logistics Manager med starkt intresse av logistik och planering. En fantastisk möjlighet för dig som vill ge din karriär en skjuss i rätt riktning i en modern, internationell och framåtsträvande miljö.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:

Som specialist inom ditt område har du i denna tjänst två primära ansvarsområden.

- Project Schedular

I rollen som Project Schedular ansvarar du för att på ett självgående och konstruktivt sätt utforma tidplaner kopplat till nyleverans. Du ska med en standardiserad tidplan som utgångspunkt skapa en projektanpassad tidplan som du ständigt följer upp och korrigerar för att på bästa sätt hålla projektledaren uppdaterad om potentiella risker och/eller avvikelser kopplat till denna. Även utformning av handlingsplaner vid avvikelser ingår i tjänsten.

- Dispatch Logistics Manager

I rollen som Dispatch Logistics Manager är du ansvarig för huvudleveransen till slutkunden. Arbetet startar tidigt med att planera leveransen utifrån det kontrakterade leveransvillkoren för att optimera kostnaden för transporten. När leveransen närmar sig arbetar DLM mycket med koordinering och problemlösning. I denna roll är man även teamleader för Dispatch-teamet som består av projektspeditör, leveranskoordinator och ansvarig packare.

En nyckelkompetens för att klara av dessa roller är att kunna samarbeta med personer från många olika avdelningar och många olika kompetenser. Man ska se sig själv som en lösningsorienterad person med mycket engagemang och förmåga att snabbt kunna hantera förändrade förutsättningar.

Din profil:

Relevant utbildning med inriktning inom logistik är meriterande. Kunskaperna kan dock även ha förvärvats genom gedigen arbetslivserfarenhet.

Erfarenhet av SAP är meriterande men inget krav.

Nyckelkompetenser för att lyckas i rollen: Planering, Kommunikation, Resultatorientering, Anpassningsförmåga, Initiativtagande, Problemlösning.

Ansök redan idag!:

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter.

Vi tar helst emot din ansökan via databasen, men om du tycker detta är känsligt är du naturligtvis välkommen med din ansökan direkt till ansvarig rekryterare.

Ansvarig rekryterare är Philip Malm och nås på 076-288 63 83 eller på philip.malm@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs:

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB Linköping
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • enligt ö.k enligt ö.k
  • Enligt ö.k Enligt ö.k
  • Publicerat: 30 augusti 2016

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024