OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Nu söker vår kund i Jönköping en Project Sourcing Manager!
I ditt uppdrag som Project Sourcing Manager kommer du att proaktivt driva och följa upp inköpsdelarna i de aktuella projekten i företaget. Du kommer även att ansvara för att leverera projekt enligt överenskommen tid, kvalitét, kostnad samt de egenskaper som är efterfrågade gällande volymer och produktionskapacitet.
I din roll kommer du även att:
- Uppfylla företagets interna kunders förväntningar genom att säkra utförandet av hela inköpsdelen i företagets produktskapandeprocess (PCP). Du kommer att driva leverantörsvalprocessen och säkerställa optimerad kvalitetssäkring (APQP, PPAP), leveransprestanda och pris för alla olika delar i projekten
- Du kommer att ingå i ett tvärfunktionellt team och vara en aktiv aktör i projektet samt vara rösten för Sourcing i projektledningsgruppen
- Du kommer även att leda och hantera aktiviteterna inom Sourcing-organisationen
- Du kommer även att hantera interna kundrelationer och koordinera med Commodity Management/SQA/Projektledning/FoU/externa leverantörer vid val, bedömning och godkännande av diverse leverantör och delar
- Du kommer att bidra till ständiga förbättringar inom Project Sourcing
- Du kommer att vara med och interagera kring projektkrav, mål, tidsplaner och annan projektinformation
- Du kommer även att skapa och skicka in statusrapport på inköpsprojektet till projektledarna
Krav/kompetenser:
- Har en kandidatexamen eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom teknik, företagsekonom eller annat relevant område
- Du har 5 års arbetslivserfarenhet inom projektledning och inköp
- Du har ett intresse för produkters teknologi
- Arbetat i ERP-system
Meriterande:
- Har du en projektledarutbildning eller erfarenhet av ledarskap är det meriterande
- Har du erfarenhet av Smartteam, JD Edwards och/eller Coupa är det meriterande
Språk:
- Du har mycket goda kunskaper i engelska, skriftligt och muntligt
- Goda kunskaper i svenska, skriftligt och muntligt
Vi söker dig som är en team-player och har lätt för att både internt och externt, bygga förtroende och kommunicera. Om du är en person med strukturerat tänk, bra på att organisera samt planera ditt arbete – är du rätt person för detta uppdrag.
Tillträde och ansökan
Tillträde omgående
Uppdragslängd: 6 månader
Intervjuer sker löpande
Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.