OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår välkända och globala kund i Västerås söker vi just nu en Project Supply Chain Manager (SCM) för längre och spännande uppdrag! Uppdraget förväntas starta så snart som möjligt för att pågå till slutet av mars 2022, med möjlighet till förlängning beroende på företagets behov. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!
Om tjänsten
I rollen som Project SCM kommer du i samarbete med produktionsprojektledningsteam att hantera utförandet av överföring av robotprodukter från utländska robotikmonteringsanläggningar till den svenska fabriken i Västerås. Du kommer att leda projekt som direkt möjliggör affärsutveckling av företaget. Huvudansvar för rollen är att samordna alla Supply Chain-aktiviteter relaterade till genomförandet av produktöverföringen. Bland annat kommer du utföra kvalitetssäkring, ansvara för implementering av kommersiella leveransavtal och logistikupplägg.
Du kommer att arbeta i en global miljö med internationella interaktioner. Du kommer att nära samarbeta med relevanta SCM-team både nationellt och internationellt gällande bland annat inköp, materialplanering, kvalitetssäkring, produktion, produktledning och ekonomi.
Vem är du?
För att kvalificera dig till rollen som Project SCM söker vi dig med:
• Kandidat- och/eller masterexamen inom teknik eller företagsekonomi
• Tidigare erfarenhet från liknande roll, gärna inom projektledning
• Tekniskt intresse och förmåga att självständigt lösa komplexa problem
• God kommunikations- och nätverksförmåga samt starka analytiska och problemlösande färdigheter
• Flytande kunskaper i engelska, vad gäller såväl tal som skrift
• Goda kunskaper i MS Office
Meriterande för tjänsten är
• Erfarenhet av SAP
• Erfarenhet av arbete i en internationell miljö
• Kunskaper i kinesiska
Som person är du driven och strukturerad lagspelare med ett resultatinriktat tillvägagångssätt. Du är en mycket skicklig kommunikatör och har ett utmärkt sinne för ledarskap.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg
Katerina Avraam
Anna Pernås
Linda Axäng
Anna-Karin Skoog
Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02