Project Support till Next

Project Support till Next

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba i ett expansivt bolag med fina och inspirerande lokaler. Är du intresserad av att vara med på Next tillväxresa och bidra till vår mission ”Building New Ways” Då ska du söka till rollen som Project Support hos Next!
Vad vi erbjuder
Tillsammans med oss får du möjlighet att vara med på vår fantastiska tillväxtresa och arbeta i ett bolag med en stor internationell potential. Här är det högt i tak, en platt organisation med nära till ledningen och mycket utrymme för idéer och utveckling. Du kommer att jobba i ett företag fyllt av härliga kollegor som gillar att göra saker tillsammans!
Ansvar i rollen
I rollen som Project Support stöttar du våra Customer Onboarding Consultants i arbetet med att införa Next olika produkter hos våra kunder. Arbetet innebär att sätta sig in i respektive kunds verksamhet och vara en viktig del i att införandet genomförs både effektivt och med hög kvalitet. Du kommer att jobba mycket i vårt huvudsystem och med tiden behärska det väl. Du arbetar delvis tillsammans med kunden i arbetet att ta fram grunduppgifter och ansvarar sedan för att de blir inlästa i kundens databas. Du förbereder utbildningsexempel som är anpassade efter respektive kund och den verksamhet som bedrivs. Efter att ansvarig Customer Onboarding Consultant genomfört utbildning stöttar ni tillsammans kunden med deras frågor, tills de står på egna ben.
Vi både utvecklar, säljer, levererar och supporterar produkten vilket innebär att alla team och roller i företaget är viktiga för oss. Vi lägger stor vikt vid att stötta varandra och är stolta över att kunna ge våra kunder en leverans i toppklass.
Om Next
Next drivs av visionen att digitalisera byggbranschen, vi vill skapa tydlig nytta och mervärde till våra kunder. Vi har sedan starten 2014 haft en imponerande tillväxt och har idag en stark position på marknaden med branschledande produkter och en bred kundbas. I takt med att vi fortsätter vår tillväxt utökar vi med ytterligare roll inom Customer Onboarding.
Next är ett entreprenörsdrivet SaaS-bolag med lång erfarenhet inom bygg- och entreprenadbranschen. Med molntjänsten Next är bolaget branschledande inom affärs- och projekthanteringssystem där produktionen står i centrum. Genom flertalet förvärv de senaste åren har koncernen en bred produktportfölj och stark kundbas.
Next är i stark tillväxt och har idag över 120 anställda med huvudkontor centralt i Linköping samt med kontor i Göteborg, Stockholm, Oslo, Hanoi och UK.
I vårt bolag arbetar vi tillsammans, vi bidrar och arbetar som ett team med våra olika kompetenser och personligheter, oavsett roll. Våra kärnvärden Engagemang, Entreprenörskap och Enkelhet genomsyrar vårt arbetssätt och vägleder oss. Vid rekrytering lägger vi stor vikt vid din personlighet och du, liksom vi, lever och andas våra värderingar.
Kommer du trivas hos oss?
Du har erfarenhet av att jobba i en administrativ kundnära roll och ett genuint intresse av att ge bra service till kollegor och kunder. Du som har grundläggande kunskaper i ekonomi och ett intresse och fallenhet för IT-system har goda förutsättningar att trivas hos oss. I rollen har du ofta direkt kontakt med våra kunders ekonomiavdelningar och är duktigt på att skapa ett gott samarbete. Vi uppskattar särskilt din nyfikenhet och viljan att lära nytt.
Hur kan din bakgrund se ut?
Du är organiserad och klarar av att hantera flera olika projekt och arbetsuppgifter parallellt. Är du en relationsbyggare som gillar att träffa nya människor, samt motiveras av att arbeta med många olika personlighetstyper, så kommer rollen som Project Support att passa dig perfekt. Trivs du med ett varierande arbete där den ena veckan inte är den andra lik och som erbjuder möjligheten att få resa och träffa våra kunder, spridda i landet, så kommer du nå framgång i din roll.
Hur kan din bakgrund se ut?
* Erfarenhet av arbete med ekonomi och/eller ekonomisk utbildning
* Erfarenhet av administrativt arbete
* Intresse eller erfarenhet av IT-system
* Erfarenhet från bygg/entreprenadbranschen är meriterande
Vårt koncernspråk är engelska och vi ser gärna att du är bekväm med att skriva och tala engelska.
Placeringsort för rollen är Göteborg. Våra kunder är geografiskt utspridda över landet och eftersom vi träffar dem på workshops och utbildningar innebär rollen en hel del resor. Vi tillämpar en hybridmodell men ser att arbetstid spenderas på något av våra härliga kontor, där vi ger varandra energi!
Om du har frågor om rollen kontakta gärna People and Culture Manager Johanna Axelius på telefon 0708-145 135. Tillsättningen sker löpande.
Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Next One Technology AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 december 2022
  • Ansök senast: 26 januari 2023

Postadress

Rosenlundsplatsen 1
Göteborg, 41120

Liknande jobb


21 november 2024