Projekt- / Kravledare SAP

Projekt- / Kravledare SAP

Arbetsbeskrivning

Till vår kund söker vi en Projekt/Kravledare för BUY processerna inom SAP

Uppdragsbeskrivning

Hos kunden pågår ett program som innebär en modernisering och standardisering av berörd verksamhet genom att implementera SAP S/4 och utveckla framtidens processer och arbetssätt. Programmet är indelat i två etapper med olika faser och befinner sig nu i uppstartsfas av Etapp2. Inom Etapp2 kommer nya eller ändrade förmågor inom Inköp och kategori, pris och kampanj, logistik, finans och butik att realiseras. Etapp2 innehåller även en stor mängd gränssnitt och beroende till andra system. Ett stort antal medarbetare kommer att utbildas i de nya processerna.

Programmet är ett strategiskt initiativ hos kunden som helhet och dess påverkan på verksamheten är omfattande, tillika är en möjliggörare för flera av övriga strategiska initiativ. Följaktligen kommer det att vara det högst prioriterade IT-programmet under kommande år

Rollbeskrivning

Vi letar efter dig som har erfarenhet av och förstår de processer som hanteras av en inköp- och kategoriorganisation inom dagligvaru- eller detaljhandeln samt hur SAP kan stötta det arbetet. Du hjälper oss att skapa effektiva, underhållsvänliga och robusta processer och lösningar med fokus på affärs- och processperspektivet likväl som det tekniska

Ansvar och leverabler

• Ansvarig för att driva arbetet och stötta verksamheten inom inköp och kategori
• I nära samarbete med programmets SI-partner identifiera behov och krav likväl som anpassningar till SAP Model Company
• Under validation workshop säkerställa design av lösningen
• Under utveckling och test stötta verksamheten för att säkerställa att lösningen fyller verksamhetens behov
• Tillsammans med verksamheten och SI-partner skapa detaljerad way of working samt identifiera behov av nya eller uppdaterade roller
• Tillsammans med verksamheten och SI-partner ta fram underlag för utbildning
• Fungera som länk mellan samt kravställa mot övriga berörda avdelningar inom verksamheten
• Identifiera och analysera affärsbehov och strategier för att hitta hållbara, långsiktiga och kostnadseffektiva lösningar som möter programmets krav på tid och kvalitet.
• Nära samarbete med projektledare, arkitekter och applikationsledare inom programmet.
• Stödja affärsprocess- och migrationsteam i deras arbete.

Detta är ett konsultuppdrag vilket betyder att du blir anställd hos oss på Snille. Uppdraget beräknas starta 2020-08-10 och pågå till 2021-06-30. Uppdragets omfattning är 100%. Placering i Stockholm.

Din profil

Du ska ha flera års erfarenhet av:

• Att arbeta med BUY processerna inom SAP, företrädesvis för nyare versioner av Retailkomponenter i landskapet, såsom Condition Contract, men likväl även Cost pricing och pricing
• Att ha genomfört uppdrag/projekt där du effektivt kommunicerar med verksamheten genom att kombinera dina tekniska färdigheter med god kommunikationsförmåga. Du behärskar förstås både svenska och engelska i tal och skrift.
• Att ha en mycket god förståelse för affärsprocesser, inom hela dagligvaruretail och hur de relaterar data med tillhörande IT-system.
• Att specificera krav på och förklara behov och begränsningar för både verksamhet och SI-partner genom alla delar i programmet från design till PGLS.

Om företaget

Mer information om företaget ges längre fram i processen.

Om Snille

Snille bemanning är nischade mot tekniksektorn och har sedan 2005 arbetat med rekrytering och konsultuthyrning av juniora och seniora kollegor i alla delar av teknikbranschen. Eftersom vi på Snille har teknisk bakgrund har vi goda förutsättningar att förstå våra kunders behov och våra kandidaters efterfrågningar. Vi hjälper individer och ingenjörsföretag att utvecklas och växa!

Låter det intressant?

Då är du välkommen att söka tjänsten via formuläret nedan! Notera att vi behandlar ansökningarna löpande och tillsättning kan därför komma att ske innan annonsperiodens slut. Vid frågor skicka ett mail till info@snillebemanning.se . Vänligen observera att du inte kan göra en ansökan via mail.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lena Sköld

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Snille Bemanning
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 juni 2020
  • Ansök senast: 24 juli 2020

Besöksadress

Kungsgatan 71
None

Postadress

Kungsgatan 71
Stockholm, 11227

Liknande jobb


26 november 2024

Project manager

Project manager

26 november 2024

Objektledare Digitalisering och utveckling

15 november 2024

26 november 2024