OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref nr: 155414
Placering: Finspång
Organisation: Siemens Industrial Turbomachinery AB, www.siemens.se/sit
Hos Siemens 370 000 medarbetare i 190 länder finns kunskap och kompetens att utveckla innovativa produkter, lösningar och tjänster inom områdena infrastruktur, industri, energi, hälso- och sjukvård. Med världens största miljöportfölj bidrar vi dessutom till en hållbar framtid. I Sverige har Siemens funnits sedan 1893 och vi firar i år 120-årsjubileum. Vi är idag drygt 4500 medarbetare på ett 40-tal orter och söker ständigt efter nyfikna och öppna kollegor. Kanske precis som du?
Projekt- och affärscontroller
till kärnkraftsservice
Kärnkraftservice hanterar Siemens uppgraderings- och serviceuppdrag i svenska kärnkraftverk och fossileldade större kraftverk. Även projekt utanför Sverige kan förekomma. Arbetet sker i nära samarbete med Siemens AG i Tyskland. Vår största pågående order är uppgraderingen av turbinanläggningen i Oskarshamn 2. Totalt är vi ca 40 anställda plus ett antal konsulter.
Avdelningen som ansvarar för Business Administration inom kärnkraftsservice består dels av en Controlling- & Reporting-enhet och dels av BA-stöd mot olika avdelningar inom Service. Då en av våra medarbetare går vidare i sin karriär söker vi nu en efterträdare som affärscontroller.
Vilka är mina arbetsuppgifter?
Du kommer att arbeta som affärstöd och med projektcontrolling för kärnkraftsservice. Du kommer att rapportera till kontorschefen för ekonomifunktionen på kärnkraftsservice.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir projektredovisning/-hantering och ? projektcontrolling, samt kommersiell projektförsäljning. Detta inkluderar budget, prognoser samt omkostnadsprognoser och uppföljning.
I arbetsuppgifterna ingår även rapportering och analys av balansräkning, resultaträkning och kassaflöde.
Som projekt- och affärscontroller kommer du att ha ett nära samarbete med olika enheter inom vårt nätverk, både internt och externt.
Du kommer också att driva olika utvecklingsprojekt inom avdelningen i syfte att förbättra rutiner, verktyg och rapporter.
Då arbetsuppgifterna spänner över hela det kommersiella området bedömer vi att detta är en utmärkt möjlighet för rätt kandidat att kunna skapa en bred plattform inom det kommersiella området, för att sedan kunna vidareutvecklas inom service, såväl lokalt som i det globala nätverket.
Vad krävs av mig?
För att lyckas i rollen bedömer vi att du har en civilekonomexamen eller motsvarande, alternativt har skaffat dig motsvarande kompetens genom arbetslivserfarenhet.
Erfarenhet från leveransprojekt till kund är en merit.
Du som söker ska ha goda kunskaper i Microsoft Office, främst Excel och du bör också ha goda kunskaper om och erfarenhet av affärssystemet SAP.
Eftersom dessa arbetsuppgifter innebär täta kontakter med kollegor i andra länder inom Siemens ställs krav på att du ledigt kan uttrycka dig muntligen och skriftligen på engelska.
Som person är du självständig, strukturerad och tar egna initiativ och eget ansvar. Du har ett högt engagemang, tycker om noggrannhet och drivs av att skapa kvalitet utan att fastna i detaljerna. Du är en prestigelös lagspelare som inte låter motgångar dämpa din entusiasm.
Hur ansöker jag?
Ytterligare upplysningar kan lämnas av Daniel Szadlo, 0122-887497.
Du är välkommen med din ansökan via: www.siemens.se/jobb snarast men absolut senast den 15 januari 2014.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Magnus Andersson
08-578 412 55
Facklig Representant
Försäljningschef Magnus Larsson
070-871 88 52
Rekryterare Erik Dahlberg
08-728 13 52
Chef Sven Weslien
070- 728 19 58
Rekryterare Erik Dahlberg
070-728 13 52
Facklig Kontakt
Chef Hans Engberg
031-7768668
Chef Jan Hintze
070-7281248
Chef Mikael Holmberg
044-780 31 44