OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?
Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se
Samhällsbyggnadsförvaltningen består av avdelningarna fastighet, park och gata, plan och exploatering, måltidsservice, vatten och avlopp, serviceutveckling, ekonomi och administration samt verksamhetsutveckling. På förvaltningen jobbar ungefär 300 personer och vi har ett nära samarbete mellan avdelningarna. Vi har gemensamma aktiviteter, friskvårdsbidrag och friskvård på arbetstid som skapar en god stämning på förvaltningen. Genom ett stort engagemang, god service och kunskap bidrar vi till en väl fungerande vardag för Enköpingsborna.
Park- och gatuavdelningen av 36 personer, fördelat på projekt/utveckling och drift/anläggning. Inom avdelningen finns trafikenheten som består av fem personer vilka ansvarar för trafikplanering, myndighetsutövning och projekt inom trafik- och infrastrukturområdet.
Ett av enhetens grunduppdrag är att arbeta med genomförandet av Enköpings kommuns trafikstrategi, vars inriktning är att resandet i Enköpings kommun ska bli mer hållbart.
ARBETSUPPGIFTER
Brinner du för samhällsbyggnad och vill ha en nyckelroll i att leverera nya lösningar i Enköpings infrastruktur? Då kan detta vara jobbet för dig!
Vi söker nu en bygg- och projektledare inom infrastruktur till vårt sammansvetsade team på trafikenheten. Här arbetar vi för att hitta de bästa lösningarna för infrastruktur i vår växande kommun. Jobbet är självständigt, varierande och ger dig möjlighet att vara kreativ när du löser stora komplexa frågor.
Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara
• Projekt- och byggledning av projekt kopplade till allmän platsmark/gatumark
• Upphandling av entreprenader
• Budgetansvar för enhetens projekt
• Tekniskt sakkunnig gällande anläggningsarbeten
• Utmärkningsansvarig för skyltning vid vägarbeten
• Föredra aktuella projekt för kommunens tekniska nämnd
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en ingenjörsexamen inom väg och/eller vatten, civilingenjör, anläggningsingenjör alternativt motsvarande förvärvad erfarenhet från arbetslivet. För att vara rätt person för denna tjänst behöver du även ha erfarenhet från bygg- och anläggningsbranschen samt känna till och har kunskap om lagen om offentlig upphandling (LOU) eller entreprenadjuridik. Vidare är det ett krav att du har b-körkort samt god svenska i tal och skrift.
Det är meriterande om du har kunskaper inom GIS och CAD eller utbildning för Arbete på väg samt relevant utbildning för utmärkning. Det är även en fördel i detta jobb om du har god vana av administration, har erfarenhet av att använda ekonomisystem samt kunskap om ritningar och projektering. Om du har erfarenhet av att arbeta inom en politiskt styrd organisation så är det också bra.
För oss är det viktigt att vi är rätt för varandra och därför lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. I denna roll behöver du vara självgående samt ekonomiskt sinnad. Vidare behöver du ha en känsla för hur du ska prioritera, kunna fokusera på rätt saker och kunna behålla ditt lugn i pressade situationer.
För att lyckas i denna tjänst är det även bra att ha en god samarbetsförmåga, vara strukturerad i hur du lägger upp ditt arbete samt kunna se helheten.
ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.
Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693.
Personuppgiftsansvariga nämnder för rekryteringen är kommunstyrelsen och rekryterande nämnd. Din ansökan sparas i 2 år. Om du blir anställd sparas din ansökan i din personakt. Dina personuppgifter kan komma att överföras till ett eventuellt anställningsavtal. Rättslig grund för att ta in dina personuppgifter är intresseavvägning. Ansökningarna hanteras av en extern leverantör. Om du anställs får du mer information om vad som gäller för dina personuppgifter i din anställning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter och vilka rättigheter du har kan du läsa mer på enkoping.se/personuppgifter.
Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Förvaltarchef Kurt Geschwindt
0171- 62 52 77
Gatuchef Titti de Verdier
0171-62 82 00
Arbetsledare Nathalie Vilhelmsson
0171-62 61 80
VA-chef Danielle Littlewood
0171-62 52 58
Utvecklingschef Lars-Inge Larsson
0171-62 50 08
Driftchef rörnät Stefan Wilhelmsson
0171-62 52 59
Kostchef, måltidsservice Viktoria Grönholm
0171-625171
Kökschef, Ljunggårdens kök Annika Pettersson
0171-477682
Samhällsbyggnadschef Magnus Åsman
0171 62 62 16
Tf förvaltarchef Gunilla Eksudd
0171-62 53 71