Arbetsbeskrivning
Lerums kommun, med centralorten Lerum, har cirka 3 200 medarbetare och ligger cirka 20 minuters resväg från Göteborg. Lerum är en kommun i framkant, som vill mer. Vi blickar framåt med respekt för vår historia. Här finns rum att utvecklas och att växa. En plats för en hållbar framtid. Tillsammans arbetar vi för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens drygt 43 000 invånare. En levande kommun med rum för dygnets alla timmar, för alla skeenden i livet.
ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten innebär att du i din roll som projektledare ser till att projekten som du är ansvarig för uppfyller Lerums kommuns behov inom angivna ramar för tid, ekonomi och kvalitet i enlighet med Lerums kommuns styrande dokument samt fattade beslut.
Du arbetar enligt Lerums kommuns projektmodell och tillhörande processer och rapporterar kontinuerligt till projektägare och portfölj samt styrgrupp vid behov.
Du planerar, projekterar och genomför projekt genom att agera beställare och ombud
Projektadministration (Antura, Platina, Proceedo)
Slutredovisa, avsluta och överlämna till beställare och mottagare
I rollen som lokalstrateg behöver du hålla dig uppdaterad inom området genom omvärldsbevakning för att kunna föreslå utvecklingsmöjligheter inom de olika verksamhetsområdena. Du deltar i framtagande av kommunens lokalförsörjningsplan som uppdateras årligen.
Du har omfattande samverkan med kommunens planeringsledare och jobbar kommunövergripande och har en helhetssyn i ditt förhållningssätt.
KVALIFIKATIONER
Den vi söker har en akademisk utbildning inom bygg- och anläggning eller flerårig dokumenterad arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig inom bygg- och anläggning som projektledare, platschef eller projekteringsledare.
Du har vidare arbetet med avancerad lokalförsörjningsplanering och har vana att ta fram underlag till beslut i form av tjänsteskrivelser. Du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med lokal försörjningsplanering. Du har erfarenhet av att arbete i en politiskt styrd organisation.
Du har körkort för personbil.
Det är meriterande om du tidigare har arbetat inom offentlig förvaltning samt har goda kunskaper inom entreprenad juridik, LOU och arbetsmiljö.
Som person söker vi någon som är lyhörd, flexibel, ansvarstagande och har ett strukturerat arbetssätt. Du arbetar med helheten och kan hantera och finna lösningar då målkonflikter inträffar.
Du är resultat- och kvalitetsmedveten och har ett helhetsperspektiv i ditt uppdrag. Du trivs bra att arbeta självständigt och i grupp i ett nära samarbete med andra.
Det är viktigt att dina kvalifikationer tydligt framgår i din ansökan eller CV.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030.
Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.
Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.
Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryterings kanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.