Projekt- och planeringschef

Projekt- och planeringschef

Arbetsbeskrivning

Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?

Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se

Vatten och avloppsavdelningen har 45 medarbetare. Vi ska leverera tjänster inom va, som till exempel dricksvatten och omhändertagande av avloppsvatten. Vi ansvarar också för kommunens ledningsnät och avlopps- och vattenverk. Enköpings kommun växer kraftigt och under den närmaste tiden står vi inför stora utmaningar och satsningar inom va-området. Det gäller exempelvis nytt reningsverk och långsiktigt hållbar dricksvattenförsörjning.

Projekt och planeringsavdelningen ansvarar för långsiktig förvaltning och utveckling av VA näten och verk samt projektgenomförande av investeringar för detsamma. Enheten ansvarar också för exploaterings- och anslutningsprocessen, ajourhållning av nätinformationssystem samt handläggande av kundärenden. Inom enheten arbetar 13 personer.


ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en projekt- och planeringschef som kan kvalitetssäkra, utveckla och driva verksamheten framåt. Viktigt är att du medverkar till att styra verksamheten mot uppsatta mål, såväl strategiska som taktiska, samt genomför och delta i verksamhetsutveckling, till exempel med processkartläggning.

I rollen ingår chefsadministrativa arbetsuppgifter, personalansvar, ansvar för kompetensutveckling, anställningar, utvecklings- och lönesamtal men även ett budgetansvar.

Vi vill att du medverka i utvecklingen av VA:s del i samhällsbyggandsprocessen och det är
av stor vikt att du tydligt kommunicera både internt och externt. Andra viktiga uppgifter i rollen är att benchmarka verksamhetsområdet samt hantera upphandlingar/förhandlingar med entreprenörer.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig högskoleutbildning/universitetsutbildning inom vatten- och avlopp eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig kompletterad med branscherfarenhet. Vi utgår från att du har erfarenhet av personalledning samt budget- verksamhetsansvar.

Det är viktigt att du har flerårig VA-erfarenhet främst från projektgenomförande, konsultledning, investeringsplanering och tillgångsförvaltning samt flerårig erfarenhet av genomförande av VA entreprenader samt kunskap om lagstiftning inom VA, upphandlingar och entreprenader.

Även god kommunikationsvana och kännedom om kommunala processer är viktigt för oss.
Det är viktigt att du har goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift samt innehar b-körkort .

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och vi söker en ledare som motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Det är viktigt att du kan skapa engagemang och delaktighet samt att du lyssnar och är mottaglig för motparten.

Vi utgår från att du är strukturerad och planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt, att du sätter upp och håller tidsramar. Det är viktigt att du kan se helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Förstår din roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut.

Vi söker dig som tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Du som styrs av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande, samt förändrar sin inriktning när målen ändrar sig.



ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.

Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693.

Personuppgiftsansvariga nämnder för rekryteringen är kommunstyrelsen och rekryterande nämnd. Din ansökan sparas i 2 år. Om du blir anställd sparas din ansökan i din personakt. Dina personuppgifter kan komma att överföras till ett eventuellt anställningsavtal. Rättslig grund för att ta in dina personuppgifter är intresseavvägning. Ansökningarna hanteras av en extern leverantör. Om du anställs får du mer information om vad som gäller för dina personuppgifter i din anställning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter och vilka rättigheter du har kan du läsa mer på enkoping.se/personuppgifter.

Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rektor Kulturskolan Niklas Forslund
0171-62 55 19
Lärarförbundet Birgit Stare

Avdelningschef Ewa Schild
0171-62 50 98
Vision Kerstin Sjöberg
0171-62 51 50
Kommunal Sabine Stjernestam
0171-62 66 33
Biståndschef Agnetha Resin Fredriksson
0171-62 59 36
Förvaltningschef Marie Palmgren
0171-62 51 36
Kommunstyrelsens ordförande Helena Proos
0171-62 50 00
Förvaltningschef Magnus Åsman
0171-62 62 16
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
0171-62 50 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Enköpings kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 februari 2021
  • Ansök senast: 22 februari 2021

Besöksadress

Kungsgatan 42 74580 ENKÖPING
None

Postadress

745 80 Enköping
ENKÖPING, 74580

Liknande jobb


Mark- och exploateringschef till Falkenbergs kommun

Mark- och exploateringschef till Falkenbergs kommun

11 november 2024

8 november 2024

7 november 2024