Projekt- och programledare inom digitalisering till Arbetsmiljöverket

Projekt- och programledare inom digitalisering till Arbetsmiljöverket

Arbetsbeskrivning

Vi arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklade arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra.

Dnr 2020/049055

Vill du vara med i vårt viktiga arbete för att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av sitt arbete? Då kan detta vara något för dig!

Området digitalisering växer och behoven finns idag inom flera viktiga områden. Hos oss pågår en häftig resa inom digitalisering. Framgångsrika digitaliseringsprojekt kräver effektiva lösningar där behoven, designen, användbarheten och integration är avgörande områden för vår utveckling. Det är här du som projekt- och programledare på Arbetsmiljöverket får en nyckelroll.
Vi söker dig som brinner för att hjälpa beställarna på sin resa genom att ta nya tekniska språng inom nya teknologier. Kan du se och beskriva nytta och värde för beställarna och känner du dig trygg i rollen som projekt- och programledare inom digitalisering? Vill du vara med på vår spännande resa framåt i en driven och framåtriktad myndighet? Då ska du läsa vidare och höra av dig till oss!

Ditt nya arbete
Som projekt- och programledare på Arbetsmiljöverket kommer du att ingå i ett tajt team på IT-enheten som består av projektledare, systemutvecklare, systemtekniker, tjänsteutvecklare, digital strateg och IT-arkitekt. Du kommer att arbeta brett med myndighetens digitalisering tillsammans med våra beställare och verksamhetsutvecklare. För att trivas i rollen tror vi att du gillar att fokusera på en kombination av ledarskap, kommunikation och teknik. Våra projektledare arbetar idag inom områden som nyutveckling, metodutveckling och förstudier.
Inom Arbetsmiljöverket arbetar vi med en egen modell för projekt- och programstyrning som du säkert känner igen från andra verktyg som Kanban och XLPM. Vi vill att du är med och bidrar till att vidareutveckla vår metodik och modell kring program, projekt och tjänstedesign.

Kvalifikationskrav
Du ska ha högskoleutbildning inom kommunikation/data eller en motsvarande erfarenhet av kvalificerat utvecklingsarbete inom digitalisering/digital service samt kunskap och erfarenhet av:
• flerårig projektledning
• flerårig förändringsledning
• tjänstedesign och behovsdriven utveckling
• effekter och nyttor
• tillgänglighetsfrågor (DOS-lagen)
• integrerad kommunikation
• systemintegrationer
• digitala strategier
• budget, planering och uppföljning
• SCRUM och erfarenhet av att arbeta i agila projekt
• Microsoftprodukter

För att lyckas i uppdraget behöver du ha en stark egen motor, kunna kommunicera tydligt, vara en god ledare som kan inspirera deltagare, vara en god organisatör, kunna ha koll på detaljer när det behövs och snabbt kunna hantera olika situationer som uppstår. Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.

Det är meriterande om du har:
• en bakgrund från eller förståelse för systemutveckling och digital kommunikation
• kunskap och erfarenhet av offentlig verksamhet, särskilt från myndigheter

Mer om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med placering på vårt huvudkontor i Solna Business Park. Vi tillämpar individuell lönesättning. Läs mer om vad vi erbjuder på vår hemsida av.se/arbeta hos oss. Vi vill vara en arbetsplats med bred mångfald - olika perspektiv gör oss bättre. Tillsammans ska vi lyckas nå våra verksamhetsmål, bidra till en hälsosam arbetsmiljö och verka för en lärande arbetsplats.

Om du har frågor Kontakta oss på telefon 010-730 90 00.

Frågor om anställningen besvaras av enhetschef Anne Egelstam. Fackliga kontaktpersoner är för SACO Vasilis Ioannidis och för ST Kristoffer Giertta.

Rekryteringen sköts av Arbetsmiljöverket och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Välkommen med din ansökan senast den 4 oktober 2020. Ansök genom att klicka på länken nedan.

Om avdelningen
Avdelningen för administration och analys ansvarar för fyra av Arbetsmiljöverkets totalt nio verksamhetsområden: styra verksamheten, ge verksamhetsstöd, bedriva analysarbete och att hantera transfereringar. Vi ansvarar för kontakter med Regeringskansliet på tjänstemannanivå, regional skyddsombudsverksamhet och utstationeringsregistret. Inom avdelningen finns även svarstjänst, bland annat för allmänna frågor, e-tjänster och växel.

Om myndigheten
Arbetsmiljöverket är en myndighet som har regeringens och riksdagens uppdrag att se till att lagar om arbetsmiljö- och arbetstider följs av företag och organisationer. Alla anställda i Sverige har rätt till en bra arbetsmiljö enligt arbetsmiljölagen. Vårt mål är att minska riskerna för ohälsa och olycksfall i arbetslivet och att förbättra arbetsmiljön ur ett helhetsperspektiv. Vi är idag ca 650 medarbetare fördelade på totalt 11 orter i Sverige.

Kontaktpersoner på detta företaget

Personalenheten

Sammanfattning

Besöksadress

Lindhagensgatan 133
None

Postadress

Lindhagensgatan 133
Stockholm, 11279

Liknande jobb


Data Scientist

Data Scientist

23 oktober 2024

22 oktober 2024

22 oktober 2024

Sales & Marketing Analyst

Sales & Marketing Analyst

22 oktober 2024