Projekt- och säljkoordinator med IT intresse

Projekt- och säljkoordinator med IT intresse

Arbetsbeskrivning

Är du en serviceinriktad person som trivs med administration och kundkommunikation? Om du i tillägg är tekniskt intresserad, då är detta en tjänst för dig! Nu har du chansen att bli en del av ett marknadsledande bolag inom sina produktsegment som satsar stora resurser på att ta fram nya innovativa produkter och koncept för att tillgodose marknadens behov och önskemål.

Om Hedlundgruppen
Hedlundgruppen ingår i en världsomspännande företagsgruppering och har som affärsidé att skapa sortiment som säljer. Detta gör vi genom att designa, producera, importera och marknadsföra säsongsartiklar, skriv- och ritartiklar samt kort och present. Våra leverantörer finns i huvudsak i Fjärran Östern. Hedlundgruppens kunder är i stort sett hela detaljhandeln i Norden och våra produkter finns i de allra flesta nordiska hem. Hedlundgruppen är marknadsledande i Norden och omsätter på denna marknad ca 240 milj med ca 70 anställda.

Om rollen:
Hedlundgruppen erbjuder nu ett utvecklande och spännande arbete i en platt organisation där möjligheten till påverkan och utveckling är stor. I rollen som projekt- och säljkoordinator ansvarar du för att stötta Key Account Managers i olika projekt. Du kommer att fungera som ett administrativt stöd och t.ex. vara behjälplig i att skapa underlag och offerter, lägga order samt hantera artikeldata mot kund. I rollen ingår även att stötta upp kundsupporten och hantera inkommande ärenden både via telefon och mail. Du kommer dessutom att vara ansvarig för diverse IT-relaterad administration och stötta dina kollegor i enklare IT-frågor.

I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår bland annat: Administrativt stöd till KAM-säljarna.
Bygga offerter och skapa underlag.
Orderläggning.
Hantera diverse IT-administration.
Hantera inkommande ärenden via kundsupport.
Kundkontakt både internt och externt.
Säkerställa att medarbetarna har rätt IT-utrustning och beställa telefoner, datorer och kringutrustning vid behov.

Din profil
För att trivs och passa i rollen som projekt- och säljkoordinator ser vi att du har ett administrativt öga och ett tekniskt intresse. Du är noggrann, strukturerad och gillar att ha ordning och reda, med fokus på service. Du är prestigelös, flexibel och har inga problem att hjälpa till där det behövs. Du har en god förmåga att se helheten och ansvarar för att driva dina arbetsuppgifter framåt. Du är en person som tar tag i saker och agerar lösningsorienterat. Eftersom du kommer att ha kontakt både med medarbetare och kunder behöver du kunna kommunicera på ett tydligt sätt för att förmedla information och inte vara rädd för att lyfta luren vid behov.

Vi söker sig som har: Tidigare arbetserfarenhet av en serviceinriktad/administrativ roll.
Goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift.
Tidigare erfarenhet av Excel/Office365 är meriterande.

Övrigt
Omfattning: Heltid
Startdatum: Enligt överenskommelse
Arbetstid: mån-fre 07:45-16:30
Plats: Mölndalsvägen 95, 412 63 Göteborg
Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning

I denna rekrytering samarbetar AB Alrik Hedlund med OnePartnerGroup. Frågor om tjänsten hänvisas därför till ansvarig rekryterare Rebecka Svensson på 0723774920 eller rebecka.svensson@onepartnergroup.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Alrik Hedlund Huvudkontor
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 juli 2022
  • Ansök senast: 25 augusti 2022

Liknande jobb


Säljande assistent

20 november 2024

18 november 2024