OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med på en tillväxtresa på ett spännande företag? Har du dessutom ett intresse för rymden och vill tycker det känns spännande att arbeta på ett rymdbolag? Då kan det vara dig vi söker till Beyond Gravity! Ansök redan idag då vi arbetar med löpande urval.
OM TJÄNSTEN
Beyond Gravity tillverkar dispensers, vilket används när små satelliter skjuts upp i rymden. Dispensen uppdrag är att hålla samman satelliterna och raketen men också se till att de släpps ut på rätt plats. Företaget är världsledande sett till tillverkning och har framgångsrikt placerat mer än 1 100 satelliter i omloppsbana. Samtliga dispenser- och separationssystem tillverkas i Linköping och företaget expanderar nu med ytterligare en fabrik för att möta efterfrågan.
Företaget arbetar i en internationell miljö nära sina kunder och har ett löpande samarbete med andra Beyond Gravity-sajter, Europa och USA. Avdelningen Programs i Linköping består av cirka 30 personer totalt, fördelade på tre chefer, drygt 20 projektledare och 6 personer på Project Management and Support. Avdelningen ansvarar för att driva och samordna projekt och program inom organisationen. Rollen som Projekt- och Säljstöd tillhör Project Management and Support-avdelningen. Teamet ansvarar för sälj- och projektstöd, logistik, anläggning, reception och interna tjänster och du skulle då bli en del av detta gäng på sex personer. Fokus för den här rollen är att agera stöd till ca 25 projektledare och företagets avdelning med säljare. Det är därmed en fördel att ha vana av att jobba i ERP-system för projektuppföljning och vi ser gärna att du har erfarenhet av att sammanställa data. För denna roll lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper där du som person behöver ha ett eget driv och ett sinne för detaljer.
Du erbjuds
* Att vara med på en tillväxtresa tillsammans med ett spännande företag
* Personlig utveckling och goda karriärsmöjligheter
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
- Stödja projektledare med projektuppsättning, prognos, betalningsplaner och fakturering
- Löpande uppdatera projektgrupperna om status i projekt
- Upprätta och sammanställa kalkyler för offerter tillsammans med säljare
- Delta i förbättring och processutveckling inom avdelningen
VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning
- Har erfarenhet av administrativt arbete och av att arbeta i projekt
- Har kunskap om hur man sammanställer data, gärna inom excel
- Har goda kunskaper i svenska och engelska
- Har ett intresse för siffror och ekonomi
Vi söker dig som är
* Strukturerad
* Samarbetsinriktad
* Självgående
Övrig information
* Start: Mars
* Omfattning: Heltid
* Placering: Linköping
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231