OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Processkoordinator till SGDS Gruppen
SGDS Gruppen letar nu efter en Processkoordinator, är det du? Du kommer ansluta till ett team där man ständigt utvecklas tillsammans, har en stöttande och hjälpsam kultur där alla bidrar med sin expertis och kompetens.
Om rollen
Inom Supply Chain finns avdelning Projekt & Processtöd som har fokus på ständiga förbättringar av våra processer, både inom lager, transport och inköp.
Avdelningen har bortsett från samarbetet med Supply Chain också ett mycket tätt samarbete med vår IT-avdelning och våra systemleverantörer.
Processtöd består idag av 8 personer och nu eftersöker vi ytterligare en kollega.
Huvudsakliga arbetsuppgifter för Processtöd
Delta i/Driva förändrings- och utvecklingsprojekt
Arbeta med dokumentation och utbildningspaket
Samarbeta med IT-avdelningen och Systemleverantörer i utveckling och test av våra system
Arbeta med uppföljning av verksamheten
Vara med och utforma framtida lösningar
Samverka i förvaltningsarbetet
Länk mellan verksamhet, IT och process
Din profil
Dina personliga egenskaper och kompetenser är viktiga för oss och vi tror att organisationen passar dig som trivs i en miljö där man kan påverka genom ett positivt och proaktivt mindset. Du är nyfiken, har ett öga för detaljer och felsökning och söker ständigt efter möjligheter att utveckla och leda arbetet framåt. Du är duktig på att arbeta med utveckling kopplat till IT/Tech och är van att samarbeta med IT förvaltning. Du har förmåga att tänka ”utanför boxen”, arbeta på ett strukturerat sätt och besitter analytisk förmåga. Du trivs både i att arbeta tillsammans med andra men också med att arbeta enskilt mot uppsatta mål. Du har lätt att kommunicera med andra människor och har ett ödmjukt och öppet förhållningssätt.
För att vara aktuell för roll behöver du uppfylla följande:
Eftergymnasial utbildning eller minst 2 års arbetslivserfarenhet inom logistik, inköp eller liknande
Erfarenhet av att vara med och delta i utvecklingsarbete
Van användare av Excel och goda kunskaper inom systemstöd kopplade till logistik och/eller inköp.
Flytande i svenska och engelska i tal och skrift, båda språken används i arbetet
Det är även bra om du har:
Tidigare kännedom om logistik- och inköpsflöden inom Dahl/Optimer/SGDS gruppen, från centrallager, butik eller på annat sätt.
Dokumenterad erfarenhet av projektledning
Kunskaper i Relex (inköpssystem)
Tidigare erfarenhet från liknande roll med koordinerande och administrativt arbete
SGDS Gruppen erbjuder
SGDS Gruppen är moderbolag för Vi är specialister i samverkan – det gör oss unika på svensk marknad. Vi strävar alltid efter att göra allt lite bättre. Våra medarbetare drivs av att skapa värde för våra kunder och var och en tillsammans strävar efter att upplevas som tillgängliga, tillförlitliga och kompetenta.
Hos oss arbetar personer med varierad ålder och bakgrund som har kul tillsammans. Kulturen är prestigelös och dynamisk där alla bidrar med sin expertis, kompetens och stora engagemang. Att arbeta hos oss innebär variation och möjlighet att få vara en del av det stora bolagets trygghet och stabilitet samtidigt som du upplever effektiviteten och entreprenörsandan av det lilla bolaget.
Vill du veta mer?
För frågor om tjänsten vänligen kontakta Josef Bernberg, Teamchef Projekt & Processstöd, 0725722116.
Avslutningsvis
Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid, med sex månaders provanställning.
Placeringsort är Kallhäll, strax norr om Stockholm.
Vi ser gärna att du kan starta så snart som möjligt, enligt överenskommelse.
Vi gör löpande urval så skicka in din ansökan snarast, dock senast den 20 oktober 2022.
Varmt välkommen med din ansökan!
Saint-Gobain Distribution Sverige omfattar bolagen Bevego, Dahl, Optimera, Kakelspecialisten och Konradssons Kakel med respektive dotterbolag. SGDS Gruppen är det svenska moderbolaget där Optimera och Dahl nu ingår. Successivt inkluderas de övriga bolagen som då bli divisionerna inom SGDS Gruppen för support bland annat inom: affärsutveckling, ekonomi, IT, HR, logistik och hållbarhet.
Tillsammans har vi Sveriges bredaste sortiment av produkter och tjänster inom området bygg och installation. Alla bolagen är alla specialister inom sina branscher och sätter en stor ära i att vara det. I bolagen finns ett stort engagemang, en gedigen bransch- och produktkompetens och mängder av starka kundrelationer.
Tillsammans har vi över 150 000 proffskunder, omsätter vi drygt 16 miljarder, har över 170 etableringar och är nästan 3 000 medarbetare. Sedan 1 mars sitter vi i Bromma i nya fantastiska lokaler, https://www.sgdsgruppen.se/
Kontaktpersoner på detta företaget
Anette Skantz
+46 8-407 55 66