OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se
Om företaget
Norrbotniabanan är inne i en expansiv fas där Trafikverket bygger upp stödfunktionen inom projektadministration. Vi söker därför en Projektadministratör på heltid med placering i Umeå eller Skellefteå. I det kommande arbetet har Trafikverket ett stort behov av att samordna arbetet med presentations- och utställningsmaterial till intressenter som är involverade i projektet.
Detta är ett konsultuppdrag som sträcker sig från 2024-03-11 till 2025-02-28. Därefter finns det möjlighet till förlängning med ytterligare sex (6) + sex (6) månader.
Dina arbetsuppgifter
Arbetet innebär administrativt arbete inom Stabens ansvarsområden, i Trafikverkets projekt och nära olika enheter.
Du kommer att vara en stödfunktion i det dagliga arbetet, för ledning, projektmedarbetare och kommunikationsfunktionen inom Staben och bidrar till att projektet når sina mål. Arbetsuppgifterna kommer att variera beroende på vad som är på agendan och innebär planering och ko-ordinering i nära samarbete med övrig verksamhet. Arbetet kan ske genom insamling av underlag och material från olika personer i organisationen. Resor i tjänsten förekommer.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:
• Administrativt stöd vid externa presentationer.
• Ta fram presentationsmaterial och utställningsmaterial.
• Stöd vid olika event och möten.
• Besökssamordning – hantering av förfrågningar kring studiebesök, platsbesök osv.
• Projektleda olika återkommande interna arrangemang.
• Hantering av våra interna informationsytor, uppdatering av information.
• Hantering av regelbundna interna informationsmöten.
• Uppdatering av DIT-skärmar (intern kanal).
• Ta fram faktaunderlag för kommunikation.
• Fotografering och filmning.
Arbetet sker i huvudsak på kontoret men en viss möjlighet till distansarbete kommer att finnas.
Din profil
För att trivas i denna roll ser vi gärna att du är social, nyfiken och lyhörd. Att samarbeta med andra känns naturligt för dig då denna roll är en stödfunktion åt många delar i verksamheten.
Följande krav ska uppfyllas för att gå vidare i processen:
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
• B-körkort
Ansökan
Låter detta intressant? Tveka inte på att söka!
Vi jobbar med löpande urval så skicka in din ansökan redan nu via clockworkpeople.se
Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultcheferna Oliver Chicaiza på 070-821 53 05 eller Elin Hilli på 073-351 27 13.