OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adecco söker ekonomiassistent Adecco är världens ledande HR-partner inom rekrytering, bemanning och konsulttjänster.I Sverige har vi cirka 50 kontor och 5 000 anställda.Adeccos globala huvudkontor ligger i Schweiz.Dina arbetsuppgifter Vi söker nu en ekonomiassistent för uthyrning till en av våra kunder i Umeå. Du kommer att arbeta med hantering av leverantörsfakturor, registrering av in- och utbetalningar, periodiseringar vid månadsavslut, avstämningar, framtagande av underlag till moms- och skatteredovisning.I din uppgifter kommer även att ingå viss hantering av inköp, utleveranser, allmän lageradministration och förberedelser av löneregistrering.Dessutom ingår allmänna administrativa arbetsuppgifter såsom telefonväxel, posthantering m.m. Vem söker vi?Du har några års erfarenhet av ekonomiarbete och goda kunskaper i Excel och övriga Officeprogram.Eftersom kundens redovisning är projektbaserad krävs erfarenhet av projektredovisning.Även erfarenhet av lagerredovisning är ett krav.Vad erbjuder vi?Du blir anställd som konsult i Adecco.Till en början är uppdraget på 50% men sysselsättningsgraden kan öka med tiden.Det kan även bli aktuellt med en övergång till anställning i kundföretaget.Är du intresserad?Ansökan ska vara inne snarast.Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden.Ansök till tjänsten genom att registrera dig på vår hemsida www.adecco.se .