OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Volvo Construction Equipment, ett affärsområde inom AB Volvo, är en av världens ledande tillverkare av anläggningsmaskiner som hjullastare, grävmaskiner, ramstyrda dumprar, väganläggningsmaskiner och kompaktmaskiner. Tillverkning sker i Europa, Asien, Nordamerika och Latinamerika. Utvecklingsverkstaden utför kvalificerade verkstadstjänster på uppdrag av olika processer inom företaget. Typiska uppgifter är kundanpassningar, ombyggnationer, tillverkning av prototyper och seriemaskiner samt support åt övriga produktionsområden. Då beläggningen på utvecklingsverkstaden är hög har vi behov av en administratör som hjälper till med planering och administration av våra uppdrag. Anställningen är visstid i 6 mån. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Arbetet innebär att tillsammans med koordinatorer och chef för utvecklingsverkstaden planera verksamheten på en övergripande nivå till exempel: Koordinera och sammanställa information Dagligen kommunicera genom tal och skrift den sammanställda informationen till gruppen på utvecklingsverkstaden Planering och uppdatering i projekt Uppdatera projektgruppernas planer och visualisera uppföljningen Önskvärda kvalifikationer: Du som söker har lägst gymnasiekompetens. God datavana och kunskaper i Office-paketet. Som person är du flexibel, strukturerad och du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Du tycker om att arbeta såväl självständigt som i grupp på ett utåtriktat och kommunikativt sätt.