Projektadministratör

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu, för vår kunds räkning, en person med teknisk utbildning och en vilja att utvecklas! Om kunden: Vår kund är ett lokalt företag som ingår i en större koncern. Verksamhetsområdet är konsulttjänster inom teknik för processindustrin. Arbetet hos kunden erbjuder stor variation och det finns goda möjligheter till utveckling inom företaget. Arbetsuppgifter och omfattning: Som projektadministratör kommer du att vara involverad i, och administrativt avlasta i de olika avdelningarnas projekt och arbeta i nära samarbete med företagets projektledare. Projekten är i huvudsak mot tung industri inom områdena el/automation, anläggning, mekanik,process och projektledning. I ditt arbete kommer följande uppgifter att ingå: - Sammanställning av dokument för distrubition internt och externt. - Ansvara för projektarkiv samt utarbeta rutiner för detta. - Protokollföring vid interna och, i förekommande fall, externa möten. - Upprättande och uppdatering av distrubitionslistor av interna och externa dokument. - Arbete i portalmiljö. - Vid behov bistå hela kontoret med administrativ service. - Assistans vid skriv- och ritarbete samt bildframställning. - Registrering och sammanställning av tidrapporter från underkonsulter samt statstikföra tid och kostnader. - Bokning av projektrelaterade resor och övernattning m.m. På sikt kommer du som anställs som projektadministratör att erbjudas möjlighet till utveckling inom företaget beroende på din inrikning och ditt intresse. Omfattning: Heltid Start: Omgående Skallkrav: Du som söker stämmer in på följande: - Teknisk utbildning på högskolenivå exempelvis inom el, mekanik, innovation- och design eller maskin. - Goda kunskaper i MS office. - Arbetet ställer höga krav på kunskaper i svenska och engelska tal och och skrift. Meriterande: Det är mycket meriterande om du som söker besitter följande kompetens: - Kunskap i databashantering - Bildhantering - framställa presentationsmaterial. - Kunskap av att göra enklare ändringar i ritningsprogrammen AutoCAD och MagiCAD. Övrigt: Vår kund erbjuder dig som nyexaminterad från högskolan en möjlighet att växa i din roll på företaget. Exempel på arbetsuppgifter som kan tilldelas dig efter hand är följande: - Upprättande av tidsplaner för projekt. - Bistå vid riskanalyser och CE-märkning. - Samarbeta med projektledare vid upprättande av projekt i databas. På längre sikt kommer du, beroende på utbildning och intresse, utvecklas inom ditt specifika tekniska område eller mot projektledning. Personliga egenskaper: Du som söker har hög social kompetens och är flexibel. Du trivs att arbeta i en miljö där ingen dag är den andra lik. Du har ett starkt driv och ett engagemang till dina arbetsuppgifter och din arbetsplats. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt. Arbetstider och anställningsform: Heltid; dagtid, 08:00-17:00. Flex tillämpas. Du kommer inledningsvis att vara anställd av Framtiden AB och jobba som uthyrd konsult hos ett av våra spännande kundföretag. Därefter övergår du i anställning till samma kundföretag. Kommun: Karlstads kommun Tillträde: Omgående Urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före annonseringstidens slut. Skicka din ansökan redan idag! Ansökan senast: 2010-10-18 Låter detta som ett jobb för dig? Eller känner du någon som är lämplig? Kontaktperson:Jennie Forsell, personalansvarig.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB, Karlstad
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 28 september 2010
  • Ansök senast: 18 oktober 2010

Liknande jobb


Function Owner

Function Owner

20 december 2024

Projektledare

Projektledare

20 december 2024

20 december 2024