Projektadministratör

Arbetsbeskrivning

Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner å ena sidan och regering riksdag och centrala myndigheter å den andra. Vi arbetar för ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, stöd- och tillståndsgivning, utveckling och samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar cirka 230 personer och vår chef är landshövdingen.

Om du är intresserad av samhällsfrågor och vill medverka till utvecklingen av Värmlands län skulle du vara rätt person för oss.

Enheten för Social hållbarhet arbetar med myndighetens uppdrag inom till exempel integration, mänskliga rättigheter, jämställdhet, folkhälsa, brottsförebyggande, ANDT-samordning och mycket annat. På enheten arbetar totalt 17 personer och vi arbetar i samverkan för att bidra till bästa måluppfyllelse.

ARBETSUPPGIFTER
Länsstyrelsen i Värmland har tillsammans med 11 av de värmländska beviljats medel av Europeiska socialfonden (ESF) för projektet Yrkesväg Värmland.

Projektet Yrkesväg Värmland ägs av Länsstyrelsen men bedrivs tillsammans med de deltagande kommunerna. Projektorganisationen består av ett centralt projektkontor på Länsstyrelsen, en styrgrupp samt lokala projektledare och lokala styrgrupper i varje deltagande kommun. Projektet startar med en kartläggning och utvärdering av befintliga projekt och andra insatser i länet, samt utveckling av vissa nya insatser. Utifrån detta underlag ska en regional pilotmodell tas fram som sedan ska testas, utvärderas och vidareutvecklas i de 11 medverkande kommunerna. När projektet avslutas ska en kvalitetssäkrad och hållbar regional samverkansmodell för yrkesutbildningsinsatser för tredjelandsmedborgare (TLM) ha tagits fram för implementering i länet.

Vi söker nu en projektadministratör till det centrala projektkontoret som tillsammans med projektets styrgrupp, projektkoordinator och projektekonom ansvarar för att koordinera och samordna projektet.

I rollen som projektadministratör finns stora möjligheter att lära sig mycket om hur EU-finansierade projekt bedrivs genom nära samarbete med projektledningen.

I dina arbetsuppgifter ingår arbeta med ESF-relaterad rapportering och administration, strukturera och arbeta med projektrelaterad administration, arbeta med olika former av sammanställningar, underlag och publikationer. I uppdraget ingår att stötta det centrala projektkontoret och projektets styrgrupp med administrativa uppgifter. Du ska också vara behjälplig i arbete med projektets seminarium, workshops och konferenser.

Dina arbetsuppgifter kan också komma att uppdateras och kompletteras under projekttiden.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning, t ex inom offentlig förvaltning eller utbildning som bedöms som likvärdig. Vidare har du dokumenterad erfarenhet av att arbeta i EU-projekt eller externt finansierade projekt. Du har goda kunskaper i Officeprogrammet och god datorvana i allmänhet. Du är kommunikativ och behärskar svenska språket väl i både tal och skrift och hanterar även det engelska språket. Erfarenhet av administration i socialfondsprojekt är meriterande, liksom erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning.

För att lyckas väl i rollen är det viktigt att god struktur och noggrannhet kännetecknar ditt arbete. Arbetsuppgifterna kommer variera och innebär många olika kontaktytor, varför du även behöver visa flexibilitet, ha gott omdöme och vara professionell i din roll och i möten.

Låter detta intressant? Varmt välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
För att arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund. Dess sex principer anger inriktningen för hur myndigheter och statsanställda ska ta sig an sina uppdrag.
o Demokrati
o Legalitet
o Objektivitet, saklighet och likabehandling
o Fri åsiktsbildning
o Respekt för alla människors lika värde
o Effektivitet och service

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Så här behandlar vi dina personuppgifter: https://www.lansstyrelsen.se/dataskydd

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan kontakta någon av kontaktpersonerna för tjänsten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Paul Nemes
070-209 77 83
Trond Erik Grundt
+47 48053265
Tanja Ekegren
054-19 71 11
Jan Nyrén
054-19 73 13
Verksamhetschef Jan Bodin
010-224 72 03
Ordförande TCO-ST Jan Nyrén
010-224 74 20
Ordförande SACO Tanja Ekegren
010-224 73 26
Enhetschef Maria Hammarström
010-224 72 10
Rovdjursansvarig Maria Falkevik
010-224 72 35
Enhetschef Roger Bergqvist
010-224 72 13

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsstyrelsen Värmland
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 juni 2020
  • Ansök senast: 2 augusti 2020

Besöksadress

65186 Karlstad
None

Postadress

65186 Karlstad
Karlstad, 65186

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024