OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Cantera söker ambitiösa och drivna konsulter med mycket god teknisk kompetens och relevant utbildning. Vi tror att du trivs med att ställas inför nya utmaningar och att du förstår vikten av att sätta kunden i fokus.
Arbetsuppgifter/Ansvar
Projektadministratörens huvudsakliga arbetsuppgift är att stödja delprojektledaren (eller av
denna utsedd) med fakturahantering och övriga administrativa uppgifter.
Här ingår:
- Fakturahantering i systemet CDI
- Samordna granskning av fakturaunderlag och anlitade resurser (även sekretessbehörighet)
- Skicka inbjudningar/kallelser och ta emot anmälningar
- Stöd i diarieföring och arkivering
- Säkerställa att administrativa rutiner i ledningssystemet inom ovan områden
följs samt bidra till att utveckla den administrativa hanteringen i delprojekten
- Administrera och skriva minnesanteckningar/protokoll på delprojektens
möten
- Säkerställ att resurser som ska hantera sekretessbelagd information erhåller
behörighet
- Vid behov samordna dokumentation i PP alt PDB
- Samordna delprojektets underrättelser i Lime för uppföljning och hantering
av dessa.
- Stödja delprojektledaren i arbetet med underlag för kommande bemanningsbehov
- Superuser för projektportalen
- Stödja andra projektadministratörer vid behov
- CV granskning, kontroll av resurser
- Uppföljning Rena Jobb
- Kontaktperson för skadehantering
- Säkerställa att fakturor har rätt märkning och fakturaunderlag
- Kontera fakturor samt säkerställa att fakturor blir kontrollattesterade i tid
- Säkerställa att nya resurser på leverantörsidan är godkända i projektet innan behörigheter
till kunds IT-system tilldelas inkl. åtkomst
till behörighetsstyrda mappar i PPI/PDB
- Säkerställa att handlingar och dokument blir diarieförda enl. de riktlinjer som finns.
- Rapportera eventuella skador till försäkringsbolaget.
Kompetenskrav
- Minst två års erfarenhet av att ha arbetat inom ett komplext infrastrukturprojekt i
storstadsmiljö i byggskedet i beställarorganisationen.
- Två års erfarenhet av att samordna administrativa uppgifter såsom diarieföring och
dokumenthantering
- Erfarenhet av kvalitetssäkring och utveckling av processinriktade arbetssätt.
- Två års erfarenhet av att upprätta protokoll från ledningsmöten
- Erfarenhet av hantering sekretess och hemlig information enligt Offentlighets- och
sekretesslagen, OSL och säkerhetsskyddslagen
- Erfarenhet av dokumenthantering i sharepoint
Vid ansökan märk ansökan med Projektadministratör
Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande och positionen kan bli tillsatt innan slutdatum.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser