OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Myndigheten för yrkeshögskolans huvuduppdrag är att ansvara för frågor som rör yrkeshögskolan i Sverige och verka för att utbildningarna tillgodoser arbetslivets behov av kompetens. Vi ansvarar också för eftergymnasiala konst- och kulturutbildningar samt tolkutbildningar inom folkbildningen. Vi främjar och samordnar även valideringsfrågor samt är nationell samordningspunkt för det europeiska kvalifikationsramverket (EQF).
Vi analyserar arbetsmarknadens behov av utbildningar, beslutar vilka utbildningar som ska ingå i yrkeshögskolan och beviljar statliga medel till utbildningsanordnarna. Myndigheten utövar tillsyn och hanterar klagomål på de utbildningar som ligger inom vårt ansvarsområde. Vi granskar även utbildningarnas kvalitet, framställer statistik och följer upp utbildningars resultat.
Myndigheten för yrkeshögskolan har ca 120 medarbetare fördelat på nio enheter med huvudkontor i Västerås och ett kontor Hässleholm.
Organisatorisk placering
Myndigheten för yrkeshögskolan driver idag två EU-finansierade projekt BOSS (ESF) och NOVA (Erasmus+). Myndigheten har även lämnat in ansökan om ytterligare ett projekt, Valideringslyft – en nationell och regional infrastruktur för validering i arbetsliv och utbildning till ESF. Under förutsättning att ansökan beviljas kommer myndigheten att anställa en projektadministratör med ansvar för samtliga tre projekt. Enligt ESFs riktlinjer vill vi tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Beslut om beviljande av Valideringslyft tillkännages i slutet av oktober i år.
Arbetsuppgifter
Som projektadministratör kommer du att arbeta nära de olika projektledarna och ansvara för löpande administration, dokumentation och rapportering enligt de krav som respektive EU-fond ställer. Du kommer även säkerställa att information och uppdrag till och från respektive projektledare hanteras i rätt ordning och delta vid planeringen av de olika projektens aktiviteter. I uppdraget ingår interna och externa kontakter både nationellt och internationellt därför kommer arbetet ske på både svenska och engelska. Du hanterar och diarieför dokumentation och ärenden för projekten.
I arbetsuppgifterna ingår även schemaläggning av olika aktiviteter, mötesbokningar, och mötesanteckningar. Administratören hanterar och uppdaterar de olika projektens rapporteringsverktyg Mobility Tool och Projektrummet löpande. Stora delar av arbetet sker via digitala hjälpmedel som till exempel Teams. I arbetet ingår att självständigt utveckla det administrativa arbetet för myndighetens externa projekt.
Krav på utbildning och erfarenhet
• Vi ställer krav på att du har en gymnasial utbildning inom ett för tjänsten relevant område, alternativt motsvarande kompetens på lägst SEQF-nivå 4 (https://www.seqf.se/sv/Sa-funkar-det/De-olika-nivaerna/)
• Minst två års arbetslivserfarenhet inom projektadministration
• Goda kunskaper i Office-paketet
Meriterande
• Erfarenhet från arbete med EU-finansierade projekt och/eller administrativa arbetsuppgifter från offentlig sektor.
Kompetenskrav
Som person är du strukturerad, noggrann och tar ansvar för dina arbetsuppgifter som du slutför enligt uppsatta ramar och riktlinjer. Du är van att arbeta självständigt och hantera både interna och externa kontakter. Du trivs att arbeta tillsammans med andra och att ha många kontaktytor. Du har en mycket god samarbetsförmåga, är serviceinriktad och tillmötesgående i din interaktion med andra.
Du är van vid att arbeta med komplexa uppdrag och IT-relaterade system samt kan själv utveckla rutiner för arbetet. Du har goda kunskaper i engelska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du är medveten om de krav på integritet och opartiskhet som följer med arbetet på en statlig myndighet.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Övrigt
Tjänsten är en visstidsanställning på ca 12 månader. Tillträde enligt överenskommelse under förutsättningar att ansökan om projektmedel från ESF beviljas.
Placeringsort: Västerås
Upplysningar
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Kerstin Claesson Callahan, 010-209 01 74 eller HR-handläggare Emma Fröst, 010-209 02 47. Kontaktpersoner för fackliga frågor är för Saco-S Dan Andersson, 010-209 01 29, och för ST Ivan Knez, 010- 209 01 47. För mer information om organisationen och hur det är att arbeta hos oss, gå in på myh.se
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 25 oktober. Du ansöker nedan via "Ansök"
Vi värnar om en rekrytering fri från diskriminering.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- eller rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.