OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Bergs kommun.
Här hittar man både lugnet och äventyret. Att bo och leva i Berg är enkelt, tryggt och naturligt. Här finns storslagen och ren natur på nära håll, stark entreprenörsanda och ett aktivt kultur- och föreningsliv. Den sydsamiska kulturen, rennäringen och det sydsamiska språket är en viktig del av kommunens identitet. Människor är öppna och jordnära och bryr sig om varandra. Idag har kommunen nästan 1300 företag, och rankas högt i Sverige vad gäller såväl företagsamhet som nyföretagande. Fjällvärlden är attraktiv för många, tillsammans med närheten till både Storsjön och Östersund.
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Arbetsuppgifter
Tillväxtavdelningen består av cirka 35 medarbetare och verkar för att skapa tillväxt och utveckling i Bergs kommun. Avdelningen är uppdelad i arbetsområdena näringsliv, arbetsmarknad, folkhälsa, kultur- fritid och ungdom, inflyttning samt avdelningsstöd. I rollen som projektadministratör ingår du i sistnämnda, tillsammans med tre andra medarbetare.
Du arbetar med avdelningens projektadministration, vilket innehåller arbete med många olika typer av projekt. Arbetet sker i nära samarbete med respektive projektledare och innebär bland annat administration och samordning av olika uppdrag. Fokus ligger framför allt på redovisning och rekvisition av projekt/projektmedel inklusive direkt hantering av tidrapporter, fakturor och annan dokumentation. I tjänsten ingår även administration av föreningsbidrag och bygdeavgiftsmedel. Stor del av arbetet utförs med hjälp av Microsoft Office.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har fullgjord gymnasieexamen eller utbildning på högre nivå, med ekonomisk inriktning, eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer vara likvärdig. Du har minst två års erfarenhet från självständigt arbete med administrativa uppgifter. Har du dessutom erfarenhet från arbete med administration av EU-projekt ser vi det som meriterande. Goda kunskaper i ekonomiadministration är ett krav, samt mycket goda kunskaper i Microsoft Office och det svenska språket. Kunskaper inom dokumenthantering och registrering är meriterande. Körkort för personbil (B-körkort) är ett krav.
Personliga egenskaper
Då tjänsten innebär många olika kontakter är god samarbetsförmåga och kommunikativ förmåga viktiga egenskaper. Vi ser också att du är en noggrann person med sinne för detaljer, samt att du har förmåga att självständigt strukturera, planera och utföra ditt arbete.
Vi erbjuder
Tjänsten som projektadministratör innebär självständigt arbete med stort eget ansvar. Möjlighet finns till visst distansarbete finns.
Vi har även en förmånsportal med en stor bredd av erbjudanden.
Urval och kallelse till intervju kan komma att ske löpande under annonseringstiden. Tjänsten är ett vikariat tom 2021-11-30 med goda möjligheter till tillsvidareanställning
Varmt välkommen med din ansökan till på Tillväxtavdelningen!
Kontaktinformation
Anders Englund, Tillväxtchef, (+46) 0687-164 01, anders.englund@berg.se
Fackliga kontaktpersoner, Kommunväxeln, (+46) 0687-161 00
Arbetsplats
Skansvägen 5
840 40 Svenstavik
Kontaktpersoner på detta företaget
MoB-chef Cilla Gauffin
0687-16100
Assistent Anna Andersson
0687-16171
Administratör Agneta Sivertsson
0687 161 00
Rektor Olof Vahlström
068716100
Verksamhetsadministratör Anne-Christine Andersson
068716261
Myrviken Rektor Lena Hadarsson
0687 161 00
Svenstavik rektor Cecilia Medalen
068716100
Integrationschef Maria Östlund
068716100
växeln Växeln -
068716100
Administratör Anja Vorne
068716148