Projektadministratör

Projektadministratör

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Som projektadministratör stöttar du program- eller projektledare och program/projektmedlemmar i administrativa processer. Det kan röra sig om resursanskaffning, introduktion av nya projektmedlemmar, information till program/projektorganisationen, arbete i olika projektverktyg, att ansvara för kallelser och annan mötesdokumentation samt ekonomisk administration kopplad till projekten. Du rapporterar direkt till projektledaren, alternativt till programledaren.
Du får bland annat jobba med:
Hantering av konsultinköp
Dokumenthantering
Beställning av IT-behörigheter och hårdvara
Mötesbokningar och resebokningar
Kontorsansvar såsom aktiviteter kopplade till mötesrum och om det är aktuellt externt projektkontor.
I rollen som projektadministratör har du möjlighet att aktivt bidra med förbättringar till programmen/projekten, sektionen och avdelningen. Du kommer att vara en del av avdelningens administratörsnätverk och tillsammans bidrar ni till att administratörsarbetet inom trafikförvaltningen utvecklas.
Inom Sektion Portfölj Lokalbanor Järnväg finns det 2 andra erfarna projektadministratörer med vilka du kontinuerligt interagerar och samarbetar med. Förutom det har du ett nätverk av över 15-tal andra projektadministratörer inom avdelningen som du alltid har möjligheten att söka för stöd och kommer säkert vara den som delar med dig.
Vad vi kan erbjuda dig
Enligt våra medarbetare är vår samlade kompetens och det gemensamma engagemanget utmärkande för vår verksamhet. Här finns också chefer och ledare som jobbar för att skapa och bibehålla ett öppet klimat. Tillsammans bidrar vi till Stockholms samhällsutveckling genom att bygga och utveckla en hållbar, modern och tillgänglig kollektivtrafik för 2,3 miljoner invånare. Vårt uppdrag – den gemensamma resan.  
Hälsa och motion är viktigt för oss. Förutom friskvårdsbidrag anordnar vi Hälsospåret två gånger per år, vår friskvårdssatsning som innehåller en rad olika hälsofrämjande aktiviteter.
Fler förmåner som anställd:

SL Access-kort
Löneväxling till pensionen
Flextid
Goda möjligheter till kompetensutveckling
Hälsoundersökning vartannat år
Vi sitter i trevliga lokaler på Västra Kungsholmen. Hit tar du dig enkelt med kollektivtrafiken.Vad vi söker efter
Vi söker en proaktiv, nyfiken och erfaren projektadministratör som vill ta ett större administrativt ansvar inom ett eller flera större projekt. Du tycker om att växla mellan uppgifter men har samtidigt en förmåga att skapa struktur i arbetet.
För att axla rollen som projektadministratör tror vi att du är van vid att agera självgående, att du kan ta initiativ när det behövs och att du har ett lösningsorienterat angreppssätt. Då arbetet innebär många kontakter är samarbetsförmåga och förmåga att bevara goda relationer en viktig egenskap.
Vidare har du:
Minst gymnasial examen, med relevant inriktning
Erfarenhet av att arbeta i projektform
Minst 5 års dokumenterad erfarenhet av tidigare administrativt arbete
Kunskap om administrativa stöd/verktyg – och ekonomisystem, ex. Agresso, Projectplace, Platina
God vana av Office-paketet och du behöver ha erfarenhet av dokumenthanteringssystem, tex Platina
Mycket god kommunikationsförmåga i både tal och skrift i svenska.
Det är meriterande om du även har erfarenhet av Projektmetodikkurs eller Projektkunskapscertifiering, t.ex. IPMA nivå D, PMI-CAMP, samt erfarenhet av dokumenthanteringssystem.
Startdatum enligt överenskommelse.
Information och ansökan
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Andrea Kurdik, tfn 08-686 35 17. För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta rekryterare Jannica Chinos, tfn 08-686 36 74. Vi använder tester för att säkra objektiva bedömningar i samband med urval. Ansökan sker via vår hemsida, vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Endast CV önskas.
Ansök redan i dag eftersom intervjuer kan ske löpande. Sista ansökningsdag är 26.e februari. Vi ser fram emot din ansökan!

Fackliga kontaktpersoner
Amir Sokolović, SACO, tfn 08-686 3706
Arne Grundberg, Vision, tfn 08-686 18 88
Webb och sociala medier
För mer information om hur det är att jobba hos oss, besök vår karriärsida www.sll.se/tfjobb. Du hittar oss också på Linkedin.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Magnusson
08-736 28 47
Sophia Blåvall
08-686 16 25
Erika Flodström
08-686 1822
Åsa Sönnergaard

Sophia Blåvall

Sophia Blåvall

Katarina Thomasson
08-736 11 26
Jannica Chinos

Matts Henriksson

Jannica Chinos
070-7863674

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trafikförvaltningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 februari 2021
  • Ansök senast: 26 februari 2021

Besöksadress

Lindhagensgatan 100
None

Postadress

11218
0180, 11218

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024