OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Uppdragsbeskrivning
För vår kund söker vi en Projektadministratör.
Avlasta projektledare, konsultsamordnare och enhetschefer med varierande uppgifter som är mer eller mindre kvalificerade
Exempel på arbetsuppgifter:
- Stänga projekt, utreda att aktiviteter är klara och hantera stängningen i projektsystemet (Antura)
- Hjälpa projektledare att lägga in och uppdatera tidplaner, budget och prognos
- Hjälpa projektledare med att ta fram uppgifter för kundfakturering
- Hjälpa projektledare att arbeta med riskhantering och erfarenhetsåterföring
- Avlasta projekledare med admininistrativa uppgifter som rör upphandlingar som t.ex att lägga in uppgifter
- Avlasta enhetschef med administrativa uppgifter som t.ex säkerhetsavtal med konsulter, skriva projektdirektiv, boka möten
- Lägga in uppgifter i projektsystemet inför projektstart
- Leta dokumentation i arkivet när nytt projekt skall startas upp
- Kontrollera om avtalsförlängning behövs
- Stödja utredare med administrativa uppgifter som rör råvattenremisser som t.ex föra in information på kartor, bevaka ärenden i mark och miljödomstolen mm
Utbildning
Gymnasieutbildning eller högre. Minst ett års erfarenhet inom projektarbete (teknikprojekt)
God förståelse inom projektstyrning (tidplan, budget, riskhantering)
Erfarenhet
- Erfarenhet av liknade arbete
- Erfarenhet av arbete i IT system (Antura eller annat projektstödssystem)
Färdighetskrav
- Lösningsorienterad
- Självgående
- God samarbetsförmåga
Personlighetskrav
- Drivande person
- Noggrann
- Prestigelös
- Flexibel
- Serviceinriktad
Övriga kunskapskrav
- Goda kunskaper i Word, Excel
Omfattning
Start omgående - Februari 2022. Med option på förlängning.