Projektadministratör

Projektadministratör

Arbetsbeskrivning

Lockas du av varierande arbetsuppgifter, många kontaktytor och en kombination av administration, koordinering och service? I rollen som Projektadministratör är det alltid mycket som händer och ingen dag är den andra helt lik.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• att skapa, planera samt utföra inköpsrekvistioner,
• fakturahantering,
• uppföljning av fakturor – gentemot avtal/inköpsordrar
• support för Maximo/Basware gällande fakturahantering
• arkivering/dokumentera avtal
• uppdatering av kostnadsrapporter enligt direktiv/på uppdrag av projektledare
• bokning och planering av konferenser och resor samt hantering av reseräkningar,
• beställa och koordinera IT- och telefonibeställningar vid nyanställning
• boka möten och utbildningar
• övrig administrering och strukturering tillsammans med projektledare/ledningsgrupp PMO
• sköta/uppdatera PMOs gemensamma kalendrar och sharepoint sidor
• administrativt stöd till projektcontroller


Vem är du?
Vi söker dig som har minst något års arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter och ansvar. Du behöver vara van att självständigt ansvara för och hantera en bredd av olika arbetsuppgifter, prioritera och hitta lösningar till ad hoc situationer. Du pratar svenska och svenska utan problem och är van att arbeta i flera system parallellt. Troligtvis har du kanske arbetat som just projektadministratör, kontorsansvarig eller haft en bredare receptionist- eller administratörsroll tidigare.

För att trivas i rollen är du flexibel i ditt arbetssätt och har inga problem med att behöva prioritera om mellan högt och lågt ibland och att lösa olika situationer som dyker upp. Du gillar att ha många sociala kontaktytor och har en naturlig känsla för service och koordinering. Rollen förutsätter även att du är strukturerad, lyhörd och lösningsfokuserad.



Övrig information

Tjänsten är ett konsultuppdrag med start i mitten av november och kommer att pågå minst 1 år. Omfattningen är heltid och projektet kräver att du är på plats vanliga kontorstider. Du kommer att arbeta från företagets kontor i Stockholm.

Urval och intervjuer sker löpande. Ansökningar tas emot via annonsen på Poolias hemsida, varmt välkommen med ditt intresse för denna spännande tjänst!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 november 2021
  • Ansök senast: 12 november 2021

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


27 december 2024