OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som projektadministratör är du spindeln i nätet med många kontaktytor, både internt och externt. Du kommer vara projektledaren behjälplig och bidra till att effektivisera verksamheten genom att stödja projektmedlemmarna och skapa struktur. Som projektadministratör kommer du främst arbeta med att stötta projektet med administrativa arbetsuppgifterna.
Kortfattade arbetsuppgifter:
- Hantera löpande administrativa frågor och lösa uppkommande administrativa frågor
- Är sammanhållande och skapar förutsättningar för den administrativa processen i projektet, så som dokumenthanteringsplan, diarieföring, introduktion av nya projektmedlemmar, protokoll från möten och fakturahantering
- Hantera resursanskaffning i form av konsultavrop och förlängning samt utökning av befintliga resursers uppdrag
- Praktisk hanterar nya projektmedlemmar som börjar/slutar i projektet.
- Introducera nya projektmedlemmar
- Genomföra beställningar av behörigheter och hårdvara
- Ansvara för kallelser, protokoll, minnesanteckningar och annan mötesdokumentation
- Ärende- och dokumenthantering så som planering, mappstruktur, diarieföring och arkivering
- Arbeta i digitala projektverktyg
- Stödja i administration av beslut- samt avtalshantering
- Delta vid framtagning av ledningsgruppsmaterial
- Stödja i framtagande av material till rapportering av projektstatusrapporter
- Ta emot, granska och kontera fakturor
Arbetsuppgifterna är ibland händelsestyrda och kan ändras vilket ställer höga krav på flexibilitet och anpassning
Vi söker dig med följande tidigare erfarenhet
Du behöver vidare ha en god prioriteringsförmåga och vana av att arbeta med många uppgifter samtidigt
Skallkrav:
- Minst 4 års erfarenhet av projektadministration
- Minst 2 års erfarenhet av dokumenthanteringssystem i offentlig myndighet eller politiker styrd organisation
- Minst 6 års erfarenhet av administration
- Utbildning inom ekonomi eller administration på minst gymnasienivå
Meriterande
- 4 års erfarenhet av arbete inom offentlig myndighet eller politiker styrd organisation
- Erfarenhet av Project Place
- Minst 2 års erfarenhet av fakturahantering i Agresso eller liknande system
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.
Om Quest Consulting
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.
Kontaktpersoner på detta företaget
Quest Consulting