Projektadministratör

Arbetsbeskrivning

Med våra två varumärken, Gerdmans och Runelandhs, är vi ett företag som genom ett heltäckande sortiment av inredning levererarnutida,effektiva och hållbara arbetsplatser till företag i Norden. Genom en hög servicegrad och en enkelhet i våra kontakterhjälper vi våra kunder att skapa en inspirerande arbetsmiljö.Vi arbetar med kunder från hela näringslivet och offentlig förvaltning. Huvudkontor och lager är beläget i Markaryd och därutöver har vi dotterbolag i Helsingfors, Köpenhamn samt Oslo. Med 75 års erfarenhet så har vi lärt oss att varje arbetsplats är unik och har sina egna behov. Vårt mål är att erbjuda allt från skräddarsydda lösningar och tjänster till de enklaste produkterna. Gerdmans Inredningar AB ägs av TAKKT AG som är noterat på Frankfurtbörsen. Årsomsättningen är ca 500 MSEK. För mer info se:www.gerdmans.se
Nu söker vi en Projektadministratör
Är du intresserad av inredning till kontor, lager och industri och är en kommunikativ person med en fallenhet för att planera och organisera? Nu söker vi dig som tillsammans med våra projektsäljare vill skapa ett mervärde i projektleveranserna för våra B2B kunder.
I denna roll har du många kontaktytor inom och utom företaget. Din huvuduppgift är att stödja dina kollegor i kundprojekten så att olika aktiviteter flyter som planerat. I projekten krävs ständig kommunikation och samordning av flera parter såsom leverantör, transportföretag och installatörer. Du sammanställer beställningar, lägger order, bevakar leveranser och följer upp utfall. Kunderna ställer höga krav på projektleveranserna och du arbetar ständigt med att förbättra processerna.
Vi tror du har erfarenhet av administrativa roller där du hanterat och koordinerat olika aktiviteter mot ett slutmål. Du har ett intresse för inredning och kan läsa ritningar, erfarenhet av ritprogram är meriterande. Datorn är ditt viktigaste redskap och du har goda kunskaper i Excel. I dina kontakter krävs kunskaper i både svenska och engelska.
Som person är du självgående, handlingsinriktad och initiativrik, du vill ligga steget före. För att kunna överblicka flera parallella projekt samtidigt krävs en god arbetsstruktur. Du har en prestiglös attityd i dina relationer till kollegor och samarbetspartner. Att lösa problem tillsammans med andra är en av dina starkaste drivkrafter.
Trivs du i en stödjande roll där du få organisera, koordinera och lösa problem? Vi kan erbjuda variation och utmaning på en trivsam och framåtriktad arbetsplats.
I tjänsten finns möjlighet att delvis jobba på distans.
Har du frågor kring tjänsten tveka inte att kontakta Carin Mossberger 0701-460 390 eller Andreas Nilsson 0701-460391. Vi ser fram emot din ansökan snarast, urval sker löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gerdmans AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 november 2021
  • Ansök senast: 15 december 2021

Postadress

Vargvägen 2
MARKARYD, 28539

Liknande jobb


17 oktober 2024

Administrationskoordinator

Administrationskoordinator

16 oktober 2024

Teamledare Client Delivery

Teamledare Client Delivery

15 oktober 2024