Projektadministratör

Arbetsbeskrivning

Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner å ena sidan och regering riksdag och centrala myndigheter å den andra. Vi arbetar för ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, stöd- och tillståndsgivning, utveckling och samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar cirka 230 personer och vår chef är landshövdingen.

Om du är intresserad av samhällsfrågor och vill medverka till utvecklingen av Värmlands län skulle du vara rätt person för oss.

Enheten för Social hållbarhet arbetar med myndighetens uppdrag inom till exempel integration, mänskliga rättigheter, jämställdhet, folkhälsa, brottsförebyggande, ANDT-samordning och mycket annat. På enheten arbetar 17 personer och vi arbetar i samverkan för att bidra till bästa måluppfyllelse.

ARBETSUPPGIFTER
Länsstyrelsen i Värmland har sökt medel från AMIF (Asyl-, Migrations- och Integrationsfonden) för projektet Yrkesväg och under förutsättning att projektet beviljas medel söker vi nu en projektadministratör till vår projektorganisation. Projekttiden sträcker sig mellan den 1 november 2022 och den 30 juni 2026.

Länsstyrelsen är projektägare och projektets leds av en central styrgrupp. På länsstyrelsen finns ett centralt projektkontor som utgörs av tre projektkoordinatorer, projektekonom, kommunikatör samt projektadministratör. Projektet genomförs i samverkan med 15 kommuner, både inom och utanför länet, som har lokala styrgrupper och delprojektledare. I projektet finns också flera centrala projektpartner som har i uppdrag att stötta kommunerna i deras utvecklingsarbete.

Projektets målgrupp är tredjelandsmedborgare och syftet är att skapa en tydlig utbildningskedja som möjliggör stegförflyttning för målgruppen, samt att skapa bättre förutsättningar för snabbare språkutveckling och progression inom utbildningssystemet. Kommunerna ska också utveckla nya metoder och arbetssätt i arbetet med målgruppen samt utveckla samverkan mellan olika verksamheter både lokal och mellan länen. Ett av projektets mål är att öka målgruppens anställningsbarhet och matchningsbarhet mot arbete.

Som projektadministratör ingår du i det centrala projektkontoret som tillsammans med projektets styrgrupp, projektkoordinator och projektekonom ansvarar för att koordinera och samordna projektet. I dina arbetsuppgifter ingår arbeta med AMIF-relaterad rapportering och administration, strukturera och arbeta med projektrelaterad administration, arbeta med olika former av sammanställningar, underlag och publikationer. I uppdraget ingår att stötta det centrala projektkontoret och projektets styrgrupp med administrativa uppgifter. Du ska också vara behjälplig i arbete med projektets seminarium, workshops och konferenser. Dina arbetsuppgifter kan också komma att uppdateras och kompletteras under projekttiden.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning, t ex inom offentlig förvaltning eller utbildning som bedöms som likvärdig. Du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta i EU-projekt eller i projektverksamhet. Erfarenhet av administration i EU-projekt är meriterande, liksom erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning.
Du har goda kunskaper i Officeprogrammet och god datorvana i allmänhet. Du är kommunikativ och behärskar svenska språket väl i både tal och skrift och hanterar även det engelska språket.

För att lyckas väl i rollen är det viktigt att god struktur och noggrannhet kännetecknar ditt arbete. Arbetsuppgifterna kommer variera och innebär många olika kontaktytor, varför du även behöver visa flexibilitet, ha gott omdöme och vara professionell i din roll och i möten.

ÖVRIGT
För att arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund. Dess sex principer anger inriktningen för hur myndigheter och statsanställda ska ta sig an sina uppdrag.
o Demokrati
o Legalitet
o Objektivitet, saklighet och likabehandling
o Fri åsiktsbildning
o Respekt för alla människors lika värde
o Effektivitet och service

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Så här behandlar vi dina personuppgifter: https://www.lansstyrelsen.se/varmland/personuppgifter
Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan kontakta någon av kontaktpersonerna för tjänsten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Paul Nemes
070-209 77 83
Trond Erik Grundt
+47 48053265
Tanja Ekegren
054-19 71 11
Jan Nyrén
054-19 73 13
Verksamhetschef Jan Bodin
010-224 72 03
Ordförande TCO-ST Jan Nyrén
010-224 74 20
Ordförande SACO Tanja Ekegren
010-224 73 26
Enhetschef Maria Hammarström
010-224 72 10
Rovdjursansvarig Maria Falkevik
010-224 72 35
Enhetschef Roger Bergqvist
010-224 72 13

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsstyrelsen Värmland
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juni 2022
  • Ansök senast: 29 juni 2022

Besöksadress

65186 Karlstad
None

Postadress

65186 Karlstad
Karlstad, 65186

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024