PROJEKTADMINISTRATÖR

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter
Vi söker en projektadministratör till vår förvaltningskund i Stockholm. I din roll som projektadministratör agerar du spindeln i nätet med många kontaktytor, både internt och externt.
Du är program-/projektledaren behjälplig och bidrar till att effektivisera verksamheten genom att stödja projektmedlemmarna och skapa struktur.

Som projektadministratör ska du som främsta arbetsuppgift stötta sektionens olika projekt med de administrativa arbetsuppgifterna. I uppdraget ingår bl.a. att du:
• Ansvarar för att hantera löpande administrativa frågor och lösa uppkommande administrativa frågor.
• Är sammanhållande och skapar förutsättningar för den administrativa processen i projektet, så som d dokumenthanteringsplan, diarieföring, introduktion av nya projektmedlemmar, protokoll från möten och fakturahantering
• Praktisk hanterar nya projektmedlemmar som börjar/slutar i projektet.
• Genomföra beställningar av behörigheter och hårdvara
• Hantering av möten och dokumentation (ansvara för kallelser, protokoll, mötesdokumentation, etc.)
• Ta emot, granska och kontera fakturor
• Genomföra resebokningar

Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.

Kvalifikationer
- Du har en gymnasial examen.
- Du har minst 4 års dokumenterad erfarenhet av projektadministrativt arbete i investeringsprojekt med en budget på över 10 miljoner.
- Du har minst 2 års erfarenhet av dokumenthanteringssystem i en offentlig myndighet/enhet eller politikerstyrd organisation inkl diarieföring av handlingar.
- Du har minst 5 års erfarenhet med att ha arbetat i Office-paketet med Word, Excel och Powerpoint.
- Meriterande: Minst 1 års erfarenhet av att skriva protokoll från byggmöten.
- Meriterande: Minst 1 års arbetslivserfarenhet av dokumenthantering i Platina/EDIT.
- Meriterande: Minst 3 års erfarenhet av administrering av teknisk dokumentation som relations- och systemhandlingar.
- Meriterande: Minst 1 års arbetslivserfarenhet av dokumenthantering i Webforum/ATLAS.

Personliga egenskaper
Rollen ställer höga krav på flexibilitet och anpassning. Vi söker dig som är systematisk, strukturerad, självständig och som tar egna initiativ. Vidare är du hjälpsam, serviceinriktad och lösningsorienterad.

Tillträde och ansökan
Heltid, 40h/v. Vår kund önskar start 2022-12-01 och uppdraget förväntas löpa till och med 2024-08-31, med option på förlängning för 1+1+1+1 år. Säkerhetsprövning krävs med anledning av att du kommer hantera hemliga uppgifter. Processen för upprättande av SUA-avtal och genomförande av registerkontroll beräknas ta ca 4 veckor, men kan både ta längre och kortare tid. Uppdraget kan inte påbörjas innan denna process har genomförts och klartecken har givits. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår kund. Skicka in din ansökan i Word-format snarast, då intervjuer sker löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JobBusters
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 oktober 2022
  • Ansök senast: 23 oktober 2022

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024