OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren Projektadministratör med utbildning inom ekonomi/administration? Då kan detta vara ett uppdrag för dig!
Hos vår kund så är Projektadministratören spindeln i nätet med många kontaktytor, både internt och externt. Projektadministratören ska vara projektledaren behjälplig och bidra till att effektivisera verksamheten genom att stödja projektmedlemmarna och skapa struktur. Administratören behöver vidare ha en god prioriteringsförmåga och vana av att arbeta med många uppgifter samtidigt.
Som projektadministratör ska du som främsta arbetsuppgift stötta projektet med de administrativa arbetsuppgifterna. I uppdraget ingår bland annat att du:
Agerar utifrån projektets mål
Ansvarar för att hantera löpande administrativa frågor och lösa uppkommande administrativa frågor.
Är sammanhållande och skapar förutsättningar för den administrativa processen i projektet, så som dokumenthanteringsplan, diarieföring, introduktion av nya projektmedlemmar, protokoll från möten och fakturahantering
Medverkar och bidrar till utvecklingen av IP:s administratörsnätverk.
Resurshantering i projekt:
o Hantera resursanskaffning i form av konsultavrop och förlängning samt utökning av befintliga resursers uppdrag.
o Praktisk hanterar nya projektmedlemmar som börjar/slutar i projektet.
o Introducera nya projektmedlemmar, såväl TF-anställda som konsulter i projekten.
o Genomföra beställningar av behörigheter och hårdvara
Hantering av möten och dokumentation:
o Ansvara för kallelser, protokoll, minnesanteckningar och annan mötesdokumentation
o Ärende- och dokumenthantering så som planering, mappstruktur, diarieföring och arkivering
o Arbeta i våra digitala projektverktyg
o Stödja i administration av beslut- samt avtalshantering, tex diarieföring, resurshantering, andra avtal kopplade till projekten.
Stödjande i rapportering och ekonomi:
o Delta vid framtagning av ledningsgruppsmaterial
o Stödja i framtagande av material till rapportering av projektstatusrapporter
o Ta emot, granska och kontera fakturor
Krav:
Dokumenterad utbildning inom Ekonomi eller administration på gymnasienivå eller högre.
Minst 4 års erfarenhet av arbete som program eller projektadministratör.
Minst 2 års erfarenhet av dokumenthanteringsystem i en offentlig myndighet/enhet eller politikerstyrd organisation.
Minst 6 års erfarenhet av arbete som administratör.
Tidplan och omfattning
Start: 2023-04-17
Slut: 2026-11-30
Exakt omfattning: 40h/vecka
Intresserad?
För att söka tjänsten skickar du in CV via länken. Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Anne Tunhammar via e-post: anne.tunhammar@humancapital.se.
Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!
Vi ser fram emot din ansökan!