OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Habia Cable är en partner för design och produktion av specialiserade kablar och kablage. Vi är marknadsledande och tillhandahåller skräddarsydda kabellösningar globalt för applikationer inom sektorerna kommunikation, marin, industri, försvar och kraftproduktion. Kom med och hjälp oss att lösa det omöjliga!
Som en del av Habia-familjen har du möjlighet till personlig utveckling i en dynamisk, internationell miljö. Du kommer att arbeta nära kollegor och kunder för att lösa stora och små utmaningar, samtidigt som du själv stöttas av ett mycket erfaret team av problemlösare.
Gillar du administration och ser service som en självklarhet då kan den här tjänsten vara något för dig! Hos oss kommer du ingå i ett team med engagerade, positiva och pålitliga kollegor på Habias kundcenter i Söderfors. Jag Karin, som närmaste chef, har hög tillit till medarbetarens förmåga att driva arbetet självständigt. Jag coachar, har en nära dialog och finns där när det behövs.
Vi söker dig som
- Arbetar strukturerat och noggrant.
- Har ett starkt driv, är nyfiken och har förmågan att se helheten samt att planera i flera led.
- Tycker om att ha ett helikopterperspektiv.
- Snabbt kan ändra ditt synsätt och förhållningssätt vid ändrade omständigheter.
- Ser möjligheter i förändringar.
- Har god kommunikationsförmåga, vilket innebär att du förmedlar information på ett enkelt sätt samt är lyhörd och anpassar din kommunikation till mottagaren.
- Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra.
- Utan problem kan vara pådrivande för att möta tidsramar och leveranser.
Som Projektadministratör på Habias Kundcenter kommer du vara en viktig del av projektteamet som består av tre Projektledare och en Test & QA Engineer. Det Du kommer också ha mycket kontakt med våra säljare i Europa och våra kunder.
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat
- Upprätta relevant dokumentation enligt gällande standarder (per industri)
- Stötta projektledarna i bud- och kontraktsprocess
- Ha det övergripande ansvaret för att hålla projektplaneringen up-to-date
- Kommunikation med kunder och säljare kring pågående projekt
- Arkivering
- Du kan även komma att arbeta med andra förekommande arbetsuppgifter
Kvalifikationer
- Har minst en avslutad gymnasieutbildning
- Har ett par års arbetslivserfarenhet inom administration
- Har vana av att läsa och granska kontrakt
- Har god datavana med erfarenhet av Microsoft Office-paket
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Engelska är vårt koncernspråk.
Det är meriterande om du har erfarenhet från att ha arbetat i affärsstödssystem såsom IFS eller liknande samt har arbetat med LEAN Product Development och/eller Stage Gate modellen.
Är du intresserad?
Välkommen med din ansökan senast den 13 oktober 2023. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper som kännetecknas av ditt starka engagemang och förmågan att skapa förtroende och bygga relationer.
Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är på heltid och är en tillsvidareanställning. Placeringsort: Söderfors. Intervjuer kommer att ske löpande.
På Habia värdesätter vi mångfald. Alla anställningserbjudanden baseras på jobbkrav, kvalifikationer och individuell kompetens, utan hänsyn till etnicitet, kön, religion, familjestatus eller någon annan status som skyddas av lagar eller förordningar på de platser där vi är verksamma.
Om du har frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen vänligen kontakta Rekryterande Chef Karin Torvenius, tel. 070-449 52 68
Fackliga representanter:
Marcus Jonsson, Unionen, tel. 070-682 20 53
Tomas Nälsèn, Sveriges Ingenjörer, tel. 070-583 55 35