Projektadministratör

Projektadministratör

Arbetsbeskrivning

Åt vår kund söker vi en Projektadministratör

Uppdragsbeskrivning

I rollen som projektadministratör avlastar du projektledaren med administrativa sysslor och bidrar därmed till resurseffektivt genomförande av projektet. Rollen innebär stort eget ansvar att självständigt planera och utföra sitt arbete inom de arbetsområden som delegerats av projektledaren.  Arbetsuppgifterna kan variera beroende av projektets karaktär och behov med tonvikt inom projektspecifik administration i kundens system och verktyg genom projektets livscykel.

Exempel på arbetsuppgifter kan vara:

Diarieföra projektets dokumentation
Administration i stödsystem för dokumentation, ekonomi och projektrapportering
Administrera interna och externa möten för projektet inklusive ta anteckningar och skriva protokoll.
Bistå projektledaren med att upprätthålla rutiner avseende rapportering och uppföljning för projektet.


Obligatoriska krav

Minst Gymnasieutbildning
Minst 3 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av att ha självständigt arbetat som projekt-/ programadministratör eller annan motsvarande roll i komplexa program/projekt med många parallella projekt och med många interna och externa intressenter.
Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med MS Office program som Excel, Word och Powerpoint.


Meriterande

Minst 3 års erfarenhet av arbete från energibranschen eller från anläggnings- och infrastrukturprojekt.
Minst 3 års erfarenhet av arbete som projektadministratör eller motsvarande roll i stora (>300MSEK) anläggnings- och infrastrukturprojekt.


Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 januari 2025
  • Ansök senast: 13 januari 2025

Liknande jobb


Tandtekniker biträde / Kontorservice

Tandtekniker biträde / Kontorservice

7 januari 2025

7 januari 2025