OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Landstinget Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.
Landstinget Västernorrland upphandlar i samverkan med andra landsting/regioner Framtidens Vårdinformationsstöd där varje landsting driver det lokala arbetet i egna verksamhetsprojekt.
Projektet "Framtidens Vårdinformationsstöd" (LVN FVIS) är ett stort verksamhetsprojekt som kommer att bedrivas inom Landstinget Västernorrland de närmste åren. Projektet kommer att arbeta med kravställning och utvärdering i samband med upphandling samt verksamhetsutveckling och förberedelser inför införandet.
För att ge styrgrupp och projektledning förutsättningar att ägna sig åt rätt frågor kommer projektet att tillsätta en projektadministratör.
Arbetsuppgifter/Kvalifikationer
Resurskoordinering
Kontors-, utbildnings- och mötesadministration
Projektadministration (uppföljning, dokumentation, ekonomi m.m.)
Marknadskoordination
Som person motiveras du av att ge bra service och ha kontakt med många människor. För att lyckas i tjänsten tror vi att du är strukturerad, lägger stor vikt vid noggrannhet och trivs med administrativa uppgifter. Du kommer vid flera tillfällen hantera många olika arbetsuppgifter så det är viktigt att du är stresstålig och har en god förmåga att prioritera. Du kommer även ha ett brett kontaktnät vilket förutsätter att du har en god samarbetsförmåga och är duktig på att kommunicera.