Projektadministratör för omgående start

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter

Till vår kund i centrala Växjö söker vi omgående en Projektadministratör som skall koordinera och supporta projektledaren och projektgruppen med det administrativa arbetet.

Som projektadministratör kommer du:
- ansvara för all dokumenthantering i projektet. Detta innebär dokument kontroll och dokumenthantering
- se till att den senaste dokumentationen används inom projektet.
- om möjligt följa upp och underrätta organisationen när det gäller att förutse och förfallna dokument
- ansvarar för att ta emot dokumentation från leverantören
- Samordna distributionen till olika discipliner för godkännande av dokumentationen.
- meddela om det finns "Outstanding" dokument
- uppdatering projektgrupp med nyheter/ förändringar i Lotus Notes mallar
- hålla projektet brevlåda upp till datum (i Lotus Notes)
- stödja projektet gruppen med det administrativa arbetet
- vidta åtgärder för större händelser i projektet
- bistå vid framställningen av slutdokumentation

Du kommer även hantera inkommande och utgående tekniska dokument, det är därför meriterande att känna igen olika typer av tekniska dokument (t ex specifikationer, ritningar elektrisk/ mekanisk osv, processflödesdiagram, drift och underhållsinstruktioner) för att kunna vidarebefordra dokumentet till rätt avdelning.

Din profil

Som sökande är du en ordningsam, plikttrogen och samarbetsvillig person som har en vilja att lära nytt. Du är van vid att arbeta i projektform, har ett bra ordningssinne och en god administrativ förmåga. Vi tror att du har någon form av eftergymnasial utbildning inom administration.
Du har goda kunskaper i Office-verktyg och det är även meriterande med kunskaper inom Lotus Notes och SAP/PowerMax.
Du hanterar engelska språket flytande i tal och skrift.

Välkommen med din ansökan redan i dag, då vi rekryterar löpande!

Start: Omgående eller enligt överenskommelse.
Arbetstid: Heltid, dagtid.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas.


Sista ansökningsdag

2017-01-12

Om oss

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering inriktat mot teknik, IT och industri. Vi är auktoriserade genom Bemanningsföretagen Almega och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Våra konsulter är vår främsta tillgång och vi erbjuder friskvårdsbidrag samt försäkringar för att du som konsult ska trivas och må bra. Ledorden i vår verksamhet är kreativitet, ansvar och kompetens.

Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på tio orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har dagligen mellan 350-400 konsulter ute på uppdrag. Koncernbolaget Maxkompetens Sverige AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MAXK och i koncernen ingår även elevhälsabolaget SkolPool Sverige AB.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Li Lövebrant
08-120 753 05
Daniel Stenberg
08-12075308
Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg
0705-461222
Madeleine Göransson

Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Göransson
0733205636
Kristina Lindberg

Sanna Hagelin
0733205638

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Konsult AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 25 december 2016

Besöksadress

Framtidsvägen 12, Växjö
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024