OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en duktig samordnare och en skicklig administratör? Tycker du det låter roligt att få jobba i en varierande roll med många parallella arbetsuppgifter? Då ska du läsa vidare! Perido söker en person till ett längre projekt hos ett spännande statligt verk. Organisationens lokaler är placerade på Kungsholmen i Stockholm. Man har påbörjat ett utvecklingsarbete för ett nyare modernare internt system. Här kommer du att agera administrativt stöd för gruppen som kommer att arbeta med det här utvecklingsarbetet. Till arbetsuppgifterna hör bland annat att; * sammanställa underlag för budget- samt kostnadsuppskattningar * delta i marknadsföringssatsningar * administrera tidsplaner * samordna möten samt hantera administrationen kring dessa * delta i projektets personalplanering * delta i arbetet med att planera och ge introduktion för nya projektmedlemmar * organisera och ha struktur på resor, bokningar, konferenser med mera I det här uppdraget kommer du även att få resa en del! Kravprofil - Erfarenhet av administrativt arbete - Meriterande med statlig arbetslivserfarenhet - Erfarenhet av att utforma skriftlig information - Kunskap om projektstyrningsmodeller, projektplaneringsverktyg och gärma RUP - Grundläggande kunskaper i ekonomi - God datorkunskap - Du uttrycker dig väl i tal och skrift även på engelska Du är en social person som trivs bäst i en miljö där du får arbeta i en miljö nära andra människor och där du får möjlighet till samarbete. Då du kommer att jobba i en administrativ och supporterande roll är flexibilitet och service ledord för dig! I ditt eget arbete är det viktigt med struktur och noggrannhet. Du trivs med att arbeta självständigt och du ser vad som behöver göras och tar initiativet för att få det gjort. Vidare tycker du det är kul att arbeta i en aktiv och händelserik miljö och du frodas av utmaningen det ger.