Projektadministratör Infrastruktur

Projektadministratör Infrastruktur

Arbetsbeskrivning

Hos vår kund kommer du arbeta som Projektadministratör och är spindeln i nätet med många kontaktytor, både internt och externt. Du är program-/projektledaren behjälplig och bidrar till att effektivisera verksamheten genom att stödja projektmedlemmarna och skapa struktur. Du behöver vidare ha en god prioriteringsförmåga och vana av att arbeta med många uppgifter samtidigt.Som projektadministratör ska du som främsta arbetsuppgift stötta sektionens olika projekt med de administrativa arbetsuppgifterna.
I uppdraget ingår exempelvis

- Ansvarar för att hantera löpande administrativa frågor och lösa uppkommande administrativa frågor
- Hanterar dokumenthanteringsplan, diarieföring, introduktion av nya projektmedlemmar, protokoll från möten och fakturahantering
- Hantera av konsultavrop och förlängning samt utökning av befintliga resursers uppdrag
- Praktisk hanterar nya projektmedlemmar som börjar/slutar i projektet
- Introducera nya projektmedlemmar
- Genomföra beställningar av behörigheter och hårdvara
- Ansvara för kallelser, protokoll, minnesanteckningar och annan mötesdokumentation
- Planering, mappstruktur, diarieföring och arkivering
- Stödja vid begäran om utlämnande av allmän handling
- Delta vid framtagning av styrgruppsmaterial
- Ta emot, granska och kontera fakturor
- Hantera aktiviteter som mötesrum och flytt
- Genomföra resebokningar
- Hantera projektets funktionsbrevlåda
- Även kontorsansvar kan ingå som hantering av städavtal, hyresavtal, serviceavtal, posthantering etc.

Arbetsuppgifterna är ibland händelsestyrda och kan ändras vilket ställer höga krav på flexibilitet och anpassning. Som projektadministratör samverkar du mycket brett med andra så som program- och projektledare, projektmedlemmar, sponsorer, chefer, beställargrupper, assistenter, andra projektadministratörer, konsultmäklare samt vid behov externa leverantörer/entreprenörer.

Vi söker dig med följande erfarenhet/utbildning:

Du har goda administrativa färdigheter, är noggrann, lugn och strukturerad. Du har förmågan att snabbt kunna ta till dig struktur och sammanhang.

- Tidigare erfarenhet i rollen som Projektadministratör i minst tre år är meriterande
- Minst fem års erfarenhet av administrativt arbete
- Svenska och engelska i tal och skrift
- Minst tre års erfarenhet av dokumenthanteringssystem
- Erfarenhet av att ha arbetat för en myndighet är meriterande
- Ms Visio erfarenhet eller liknande är meriterande



Stor vikt läggs på personlig lämplighet.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Quest Consulting

Quest Consulting är ett auktoriserad konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Kontaktpersoner på detta företaget

Quest Consulting

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 september 2021
  • Ansök senast: 14 september 2021

Besöksadress

Upplandsgatan 7 11123 Stockholm
None

Postadress

Upplandsgatan 7
Stockholm, 11123

Liknande jobb


27 december 2024