Projektadministratör Infrastrukturprojekt

Projektadministratör Infrastrukturprojekt

Arbetsbeskrivning

Som projektadministratör är du spindeln i nätet med många kontaktytor, både internt och externt. Du kommer vara projektledaren behjälplig och bidra till att effektivisera verksamheten genom att stödja projektmedlemmarna och skapa struktur. Som projektadministratör kommer du främst arbeta med att stötta projektet med administrativa arbetsuppgifterna.
Kortfattade arbetsuppgifter:


- Hantera löpande administrativa frågor och lösa uppkommande administrativa frågor

- Är sammanhållande och skapar förutsättningar för den administrativa processen i projektet, så som dokumenthanteringsplan, diarieföring, introduktion av nya projektmedlemmar, protokoll från möten och fakturahantering
- Hantera resursanskaffning i form av konsultavrop och förlängning samt utökning av befintliga resursers uppdrag

- Praktisk hanterar nya projektmedlemmar som börjar/slutar i projektet.
- Introducera nya projektmedlemmar
- Genomföra beställningar av behörigheter och hårdvara
- Ansvara för kallelser, protokoll, minnesanteckningar och annan mötesdokumentation
- Ärende- och dokumenthantering så som planering, mappstruktur, diarieföring och arkivering
- Arbeta i digitala projektverktyg
- Stödja i administration av beslut- samt avtalshantering
- Delta vid framtagning av ledningsgruppsmaterial

- Stödja i framtagande av material till rapportering av projektstatusrapporter
- Ta emot, granska och kontera fakturor
- Mötesrumshantering

Arbetsuppgifterna är händelsestyrda och kan ändras vilket ställer höga krav på flexibilitet och anpassning

Vi söker dig med följande tidigare erfarenhet

Du behöver vidare ha en god prioriteringsförmåga och vana av att arbeta med många uppgifter samtidigt
Skallkrav:
- Gymnasial skolexamen
- Minst 5 års erfarenhet av administrativt arbete.
- Minst 3 års erfarenhet av att ha arbetat med dokumenthanteringssystem.
- Minst 5 års erfarenhet med att ha arbetat i Office-paketet med Word, Excel och Powerpoint.
Meriterande
- Minst 3 års erfarenhet av att ha arbetat med administrativa uppgifter i projekt.
- Minst 3 års erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet.
- Minst 1 års arbetslivserfarenhet inom MS Visio eller likvärdiga program.


Heltid, tillsvidare, start omgående

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om Quest Consulting

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Kontaktpersoner på detta företaget

Quest Consulting

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 november 2021
  • Ansök senast: 24 november 2021

Besöksadress

Upplandsgatan 7 11123 Stockholm
None

Postadress

Upplandsgatan 7
Stockholm, 11123

Liknande jobb


27 december 2024