Projektadministratör inom Energisektorn

Projektadministratör inom Energisektorn

Arbetsbeskrivning

Vi söker för kunds räkning en projektadministratör till en bred och utmanade roll med varierande administrativa arbetsuppgifter för delprojekt.

Dina arbetsuppgifter
- Ta fram avtal utifrån mallar samt hantera utskick
- Boka lokaler och catering för samråds- och markägarmöten
- Administrera utanordningar av ersättningar till fastighetsägare
- Kontakt med samarbetspartners, kunder, fastighetsägare och myndigheter, planera och delta i möten
- Enklare fastighets- och vägutredningar samt hantering och sammanställning av inkomna yttranden från fastighetsägare och annan korrespondens
- Ta fram fastighetsägareförteckningar, och dokumentation av dessa, som sker i samband med samrådsmöten och övriga utskick till fastighetsägare
- Administration och bokningar i samband med externa möten, exempelvis samrådsmöten, fastighetsägarmöten m.fl.
- Föra protokoll från interna och externa projektmöten
- Handläggning av ansökningar/tillstånd samt dokumentation av inkomna avtal, fullmakter, förrättningshandlingar som genereras på berörda fastigheter och annan dokumentation som uppkommer i samband med arbete med tillstånds- och markåtkomstfrågor
- Registrera handlingar i ärendehanteringssystem


Din profil
Krav

- Flytande i svenska i både tal och skrift.
- Erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig sektor/energibranschen.
- Erfarenhet av att registrera/diarieföra handlingar (dokument) i ärendehanteringssystem t.ex. W3D3.
- Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. God samarbetsförmåga och initiativförmåga Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende Arbetar självständigt och målinriktat Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter Förmåga att arbeta i grupp


Önskemål

- Grundläggande kunskap om och erfarenhet av fastighetsadministration t.ex. fastighetsavtal, fastighetsägarförteckningar

Vi söker dig som är kommunikativ och har lätt att skapa förtroende, du tar egna initiativ och arbetar målinriktat . Arbetet kräver god samarbetsförmåga såväl som att kunna och trivas med att arbeta självständigt. Du är flexibel och anpassningsbar utifrån arbetsmängd.

Om företaget
Svenska kraftnät är den myndighet som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt i dag och i framtiden. Svenska kraftnät är en myndighet som drivs i form av ett statligt affärsverk. Svenska kraftnät har drygt 600 medarbetare, de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg, har även kontor i Sundsvall och Sollefteå.

Detta är ett konsultuppdrag hos kund.

Om Snille
Snille bemanning är nischade mot tekniksektorn och har sedan 2005 arbetat med rekrytering och konsultuthyrning av juniora och seniora kollegor i alla delar av teknikbranschen. Eftersom vi på Snille har teknisk bakgrund har vi goda förutsättningar att förstå våra kunders behov och våra kandidaters efterfrågningar. Vi hjälper individer och ingenjörsföretag att utvecklas och växa!

Låter det intressant?
Då är du välkommen att söka tjänsten via formuläret nedan! Vi behandlar ansökningar och tillsättning löpande så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är 8 februari-2021. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Maria Cammell på telefon 08-562 159 16eller på maria @snille.se (mailto:namn@snille.se). Vänligen observera att du inte kan göra en ansökan via mail.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Snille Bemanning
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 januari 2021
  • Ansök senast: 8 juli 2021

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024