OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gavlefastigheter äger och förvaltar fastigheter för kommunala verksamheter inom Gävle kommun. Vi ingår tillsammans med Gavle Drift & Service i Gavlia-koncernen. Det är två bolag med en gemensam nämnare - vi arbetar för Gävles bästa!
De flesta som bor i Gävle nyttjar våra lokaler på ett eller annat sätt. I vårt fastighetsbestånd hittar du allt från skolor, förskolor och idrottsanläggningar till kulturbyggnader och kontorslokaler. Vårt uppdrag är att tillhandahålla ändamålsenliga lokaler till Gävle kommuns verksamheter.
På byggavdelningen arbetar vi med projekt och uppdrag. Vi bedriver en spännande och dynamisk verksamhet med fastighetsförvaltning i fokus, som för oss innebär långsiktigt ägande. Vi tillhandahåller även beställarkompetens inom bland annat VVS, el och utemiljö samt ansvarar för koncernens alla inköp och upphandlingar. Avdelningen håller även samman bolagets forskning och utvecklingsarbete och har i dagsläget 3 industridoktorander.
Vi söker nu en projektadministratör för en tidsbegränsad anställning på ca 12 månader som tillsammans med oss vill arbeta för Gävles bästa!
ARBETSUPPGIFTER
Som projektadministratör arbetar du administrativt med kontroll, efterlevnad och uppföljning av rutiner och projekt inom avdelningen.
Du agerar stöd i det dagliga arbetet till interna och externa projektledare i syfte att säkra kvalité och leverans. En del av uppdraget går ut på att utveckla och följa upp rutiner för förbättrad kvalitet inom avdelningen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Projektdokumentation.
• Stötta projektledning.
• Uppföljning och analys av administrativ leverans samt efterlevnad.
• Utveckla administrativa rutiner på avdelningen t ex ekonomiuppföljning och tidsplanering.
• Administrera i digitala mappstrukturer och webbplattformar.
• Uppföljning av utförda aktiviteter i projekt och uppdrag, gentemot ansvarig projektledare.
• Kontaktperson i avslutade projekt under eftermarknadstid och implementering.
• Fakturahantering.
• Garantibesiktningar och garantilistor.
• Genomföra revisioner hos konsulter och entreprenörer.
KVALIFIKATIONER
Vi ser att du som söker har en 3-årig gymnasial utbildning med för tjänsten relevant inriktning alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med projekt och administrativa rutiner. Ett sinne för ekonomiuppföljning och arbete med tidsplaner i ett mer detaljerat projektperspektiv är meriterande.
Vidare ser vi att du har mycket goda kunskaper inom IT-området och för funktionen nödvändiga systemstöd samt fallenhet och intresse för administrativt arbete. B-körkort är ett krav och du uttrycker dig väl på det svenska språket i tal och skrift.
Du arbetar på ett systematiskt, metodiskt och förtroendeskapande sätt. Är strukturerad, självständig och ansvarstagande. Har förmåga att se förbättringsmöjligheter och ser saker ur ett helhetsperspektiv samt god analytisk förmåga.
ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Bo Jansson, Kommunal
070-414 02 05
Håkan Johansson, Vision
070-414 09 78
Karin Andersdotter, Sveriges ingenjörer
026 – 17 82 03
Per-Arne Vahlund
026-17 73 40
Frida Wikström
026-17 71 41
Driftchef Ola Falk
026-17 82 14
Gruppchef Bengt Nyman
070-4140974
HR konsult Frida Wikström
026-17 71 41
Vision Håkan Johansson
070-414 09 78
Kommunal Bo Jansson
070-414 02 05