Projektadministratör inom tillverkningsindustri sökes!

Arbetsbeskrivning

Nu har vi ett spännande gig för dig som bor i Hässleholm med omnejd.I rollen kommer du att vara en stödfunktion i arbetat och att koordinera och administrera är får ditt hjärta att hoppa till lite extra! Du kommer att arbeta nära projektledare, ingenjörer och säljteamet där er gemensamma uppgift är att se till att projekt genomförs enligt plan. Din primära uppgift är attsamordna aktiviteter och se till att alla nödvändiga administrativa och logistiska uppgifter sköts effektivt!

Rollen kräver en strukturerad, noggrann och kommunikativ person som kan hantera flera parallella arbetsuppgifter i en snabb och föränderlig miljö. Dina huvudsakliga ansvarsområden omfattar:
Stödja projektledare i planering och uppföljning av projekt
Dokumenthantering och arkivering av projektrelaterade filer och kontrakt.
Förbereda och koordinera mötesunderlag och rapporter.
Följa upp tidsplaner, kostnader och leveranser för att säkerställa att projektmål uppnås.
Ansvara för att uppdatera och underhålla projektplaneringssystem och dokumentationsverktyg.
Hantera resursplanering och kommunikation med olika avdelningar, inklusive konstruktion och försäljning.
Säkerställa att projektrelaterade processer följer kvalitetsstandarder och kundspecifika krav.
Hantera allmän administration som bokningar, reseplanering och koordinering av interna och externa möten.
Stödja vid projektbudgetering och kostnadsuppföljning

Kvalifikationer och erfarenhet:
- Minst 3 års erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom projektledning eller affärsutveckling
- Erfarenhet av att arbeta i en projektstyrd organisation
- Mycket god datorvana, inklusive kunskaper i MS Office och projektplaneringsverktyg (t.ex. MS Project eller liknande)
- Erfarenhet av att arbeta med dokumentation och kvalitetsstyrning
- Stark kommunikativ förmåga och vana att samarbeta med olika funktioner
- God förmåga att arbeta självständigt, organisera och prioritera uppgifter för att möta deadlines
Utbildning:
- Relevant utbildning inom administration, projektledning, ekonomi eller liknande
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt
Personliga egenskaper:
- Strukturerad och noggrann med hög uppmärksamhet på detaljer
- God samarbetsförmåga och kommunikativ, med förmåga att koordinera mellan olika team
- Proaktiv och lösningsorienterad i ett föränderligt arbetsklimat
- Flexibel och anpassningsbar för att kunna hantera flera parallella projekt och aktiviteter
- Självgående och ansvarstagandeVi arbetar med löpande urval och därför kan annonsen komma att tas ned innan utsatt startdatum.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gigstep
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 september 2024
  • Ansök senast: 26 september 2024

Liknande jobb


17 september 2024

Områdesledare till Regional Vård och Läkemedelsprocess (RVLP)

Områdesledare till Regional Vård och Läkemedelsprocess (RVLP)

16 september 2024

Projektledare

4 september 2024

KMA-Ansvarig

13 september 2024