Projektadministratör insats

Projektadministratör insats

Arbetsbeskrivning

MSB utvecklar, tillsammans med andra, individens och samhällets förmåga att förebygga och hantera olyckor och kriser. Vi har även uppdrag som rör planering och samordning av det civila försvaret. Vi arbetar genom kunskapsuppbyggnad, stöd, utbildning, övning, reglering, tillsyn och eget operativt arbete i nära samverkan med kommuner, regioner, myndigheter, företag och organisationer för att uppnå ökad trygghet och säkerhet på alla samhällsnivåer – från lokalt till globalt.


Jämställdhet och likabehandling är en grund för MSB:s arbete internt och gentemot Sveriges befolkning. Alla inom MSB ska bidra till en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering.




Myndigheten för samhällsskydd och beredskap genomför insatser över hela världen inom områdena humanitära insatser, minhantering, tidig återuppbyggnad, stärkande av katastrofberedskap och stöd till fredsfrämjande insatser.

Myndigheten har vidare ett särskilt ansvar då många människor med hemvist i Sverige drabbas av en olycka eller katastrof i utlandet. Vidare stödjer myndigheten även kommunala och regionala myndigheter i hanteringen av vissa insatser i Sverige.

Enheten för humanitära insatser, vid den Operativa Avdelningen, ansvarar för myndighetens humanitära insatser utanför Sverige. I genomsnitt hanterar MSB ca 60 pågående insatser i ungefär 30 länder. I enhetens uppdrag ligger att utveckla den humanitära verksamheten samt ansvaret för bedömning, genomförande och uppföljning av humanitära insatser. En viktig del i insatsverksamheten är samverkan och partnerskap med uppdragsgivare och partners inom FN, EU, ICRC, frivilligorganisationer och med relevanta myndigheter.

Dina arbetsuppgifter
Som projektadministratör kommer du vara delaktig i planering, genomförande och uppföljning av enhetens insatser och jobba nära ett antal projektledare. Du kommer att administrera insatspersonalens tids- och kostnadsrapportering, sköta praktisk planering kring personalrelaterade bokningar av lokaler, resor och hotell, ta emot, verifiera och kontrollattestera fakturor.

Du ansvarar för att bidra till planering, beredning, budgetering, administrering, uppföljning och avslutning av insatser. Du deltar i och bidrar till lärande från genomförd verksamhet och kontinuerlig utveckling för att förbättra framtida insatser. Övriga arbetsuppgifter kan tillkomma vid behov.

Beredskapstjänstgöring och resor till insatsområden kan komma att ingå i tjänsten.

Din kompetensprofil
Du har relevant utbildning på lägst gymnasienivå och flerårig erfarenhet av liknande administrativt arbete. Du skall ha goda datakunskaper och vana av att arbeta i Word, Excel och andra datasystem. Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på både svenska och engelska.

Som person är du ordningsam, ansvarsfull och har god samarbetsförmåga. Du har förmåga att arbeta självständigt, lösningsorienterat och hantera många olika arbetsuppgifter parallellt, men ändå upprätthålla noggrannhet och struktur i ditt arbete. Det är viktigt att du snabbt kan sätta dig in i nya arbetsuppgifter och anpassa dig efter förändrade omständigheter. Du behåller lugnet i stressade situationer och visar gott omdöme under tidspress. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Anställningsform
Tjänsten är tidsbegränsad till den 31 december 2020, med möjlighet till förlängning och tillträde så snart som möjligt. Befattningen är placerad i Karlstad.

Svenskt medborgarskap
Anställningen är säkerhetsklassad och vi gör en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen. Du måste därför vara svensk medborgare.

Vill du få mer information?
Kontakta enhetschef Britta Ramberg eller verksamhetsansvarig Emilio König. Fackliga företrädare är Anja Holmgren, SACO, Daniel Hjärne, ST samt Ann-Britt Paradis SEKO. Samtliga nås på telefon 0771-240 240.

Din ansökan
ska vara inkommen till MSB senast 21 februari 2020, märkt med referensnummer 2020/10. Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Det är du som sökande som ska dokumentera och påvisa din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Du ska också vara medveten om att de ansökningshandlingar som lämnas till MSB är offentliga allmänna handlingar vilket innebär att var och en har rätt att ta del av dem.

MSB har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna-Karin Silverin
0771-240240
Christina Rhodin
010-240 51 20

Sammanfattning

Besöksadress

Norra Klaragatan 18
None

Postadress

Norra Klaragatan 18
Karlstad, 65181

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024