Projektadministratör med ekonomikunskap

Arbetsbeskrivning

Upphandlingsmyndighetens vision är sunda offentliga affärer för en hållbar framtid. Vi är en ung myndighet med uppdrag att ge stöd till upphandlande myndigheter och leverantörer genom att utveckla och förmedla kunskap, verktyg och metoder.

Europeiska Social Fonden är ett av Europas viktigaste instrument för att stödja jobb, hjälpa människor att få bättre jobb och säkerställa rättvisare arbetstillfällen för alla EU-medborgare. Upphandlingsmyndigheten driver sedan en tid tillbaka ett sådant projekt och till detta söker vi nu en driven projektadministratör som självständigt ska utföra uppgifter i den dagliga driften. Du kommer även till viss del att stötta myndighetens övriga verksamheter i administrationsfrågor.

 Arbetsuppgifter

Som projektadministratör kommer du att stötta projektledningen och projektgruppen. I din roll ansvarar du för att den praktiska koordineringen, administrationen och kommunikationen av projektet flyter på. Vidare kommer du även att ansvara för insamling och samanställning av material och underlag samt ekonomisk rapportering. I rollen som projektadministratör samverkar du med myndigheter och andra organisationer som är samarbetspartners inom Sverige och Finland. Du har även en löpande kontakt med ESF rådet om ekonomi och administrations frågor.

Vidare kommer du till exempel att:


• Ansvara för projektkoordinering såsom projektadministration och löpande ekonomisk rapportering
• Ansvara för planering och praktiskt genomförande av projektets olika sammankomster. Detta kan vara i form av större möten, workshops, seminarium, konferenser och evenemang
• I samband med ovanstående punkt, ansvara för bokningar av biljetter, hotell, lokaler och resor
• Ta hand om anmälningar till konferenser och event samt planera möten i olika format, såväl internt som externt samt för dokumentationen av detta
• Planera, koordinera, och utvärdera olika aktiviteter inom projektet i nära samarbete med projektledningen och projektgruppen
• Hantera olika typer av utskick och bistå med administration, tex diarieföring
• Arbeta med ekonomiredovisning och fakturahantering

Kvalifikationer


• Gymnasial utbildning
• Tidigare arbetslivserfarenhet som projektkoordinator/projektadministratör
• En god digital kompetens och kunskap om system så som Windows och Office 365
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, och kunna uttrycka dig väl både i tal och skrift
• Du ska ha en god stilistisk förmåga och kunna skriva enkelt och tydligt

Meriterande


• Gärna erfarenhet av ESF projekt inom ekonomi och administration
• Gärna erfarenhet från statlig redovisning och fakturahantering
• Gärna erfarenhet från sekreteraruppdrag

Personliga egenskaper

Vi söker någon som är serviceinriktad, som har lätt för att samarbeta och tycker om att ha många kontakter. Vi vill att du är flexibel och självgående samt kan prioritera och planera ditt arbete självständigt. Du har en god organisationsförmåga, är ansvarfull och noggrann.

Som person är du strukturerad och driven. Du tycker om att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt och har en god vana av att självständigt strukturera och planera dina dagar.

Vidare ska du ha förmågan att arbeta resultat- och kvalitetsinriktat och att ha förmågan att skapa förtroende och goda relationer, såväl externt som internt. Du är noggrann och analytisk samt har förmågan att strukturera och systematisera ditt arbete.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper, lämplighet och förmågor.

Anställningen

Vi söker en medarbetare för visstidsanställning för två år. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi sitter i nyrenoverade, aktivitetsbaserade lokaler i Solna, nära allmänna kommunikationer.

Ansökan

Tycker du att detta låter intressant? Skicka din ansökan senast den 26 november. Bifoga CV och personligt brev där du beskriver varför du är rätt person för tjänsten.

Välkommen med din ansökan!

För mer information, kontakta:

Filip Brännström, Enhetschef Hållbarhetsenheten 08-586 217 98

Johanna Carlstedt HR-Strateg 08-586 217 94

Anna Christiansson, SACO-S, 08-586 217 26

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Upphandlingsmyndigheten Solna
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 10 november 2017

Besöksadress

Svetsarvägen 10
Solna

Postadress

Box 1194
Solna, 17123

Liknande jobb


Administrativ assistent

Administrativ assistent

14 november 2024

Administratör sökes till kund i Borås

Administratör sökes till kund i Borås

14 november 2024

Administratör till Förskoleförvaltningen

Administratör till Förskoleförvaltningen

14 november 2024